torsdag 24 december 2009

Julen är här och nu, i morgon är den över...

Hej på er!
Det var väl roligt att äntligen få se lite bilder på min blogg! :) Saknar verkligen friheten att kunna ladda upp hur mycket bilder som helst, precis närsomhelst... *suckar*
Jag har haft en underbar dag! Något stressad på morgonen, så jag förvandlades såklart från supersnällasilvercecilia till supersurasunkcecilia på bara ett ögonblick. *s* Men när vi väl kom iväg vände humöret och började gå åt rätt håll igen. Anders, x:ets bror, åkte med oss från parkeringen eftersom han bor häromkring. Vi körde förbi Martin, tryckte in honom i bilen bland julklappar och allt, och sedan tog vi sikte på Blomstermåla. X:ets föräldrar verkade bli glada att se mig. Vi har ju trots allt inte träffats sen i våras... *s*
Där blev vi bjudna på lite julmat (åt väldigt lite eftersom ett stoooort julbord väntade hemma hos päronen), tittade på Pippi Långstrump på de sju haven och bytte julklappar. Kelly fick två klänningar, en dansande tomte (som hon var fullkomligt livrädd för!), en liten söt docka och en talande mjukishund som lär barnet siffror, bokstäver and so on. Toppen! :) Jag kammade hem två supersöta ljusstakar i form av små pelare med änglar. Tack!

Framåt ett packade vi ihop oss och åkte vidare hem till mina föräldrar. Jag vet inte om jag skulle kunna tänka mig att fira min jul någon annanstans än med min familj, men jag antar att det hänger på traditioner. Jag skulle åtminstone inte vilja fira en hel julafton utan att få träffa min familj någonting. Hemska tanke. *hyperventilerar*
Nåja, vi åt mat ganska så direkt efter att vi kommit dit. Det har varit förvånansvärt lite julmat hittills i år. Tack och lov bor jag inte längre hemma, och måste stå ut med julmat i en hel vecka i sträck efter självaste julafton. Nej, i morgon tänker jag göra en pasta Carbonara, så det så. *s* No more julmat for me i år! :)
Kalle Anka är en självklarhet på julafton, hur många gånger man än har sett det. Kan du vissla Johanna, är däremot helt bojkottat för min del. Jag skulle få psykbryt om någon satte mig framför teven och tvingade mig att se det. Hujedamig...
Kelly började tjata om tomten, och inte långt därefter dök han faktiskt upp. I år fick min lillebror ta sig an den storslagna rollen som tomte (förlåt alla ni som tror stenhårt på tomten, nu har jag förmodligen förstört era liv...). Han gjorde det bra, trots att han var en ganska barsk och aggressiv tomte. *fnissar* Kelly blev jätterädd, och tryckte sig tätt intill min mammas ben. Hon tyckte att tomten skulle gå, för hon ville inte längre ha några julklappar. Haha! <3
Efter ett tag gick det dock bättre, och hon tog till och med emot en julklapp direkt från honom.

Jag märker att jag börjar dra iväg lite här, så jag tänker berätta vad vi fick för att vi varit så snälla i år. ;)
Kelly fick en trehjuling, en liten kattbur med mjukiskatt och tillbehör, en byggnad med massa skoformadfigurer, en mobil och bilnyckel (ja, självklart inga riktiga...), en My little pony-film, ett par fina vinterstövlar och lite kläder. Jag förstår inte hur jag kunde ha sån ångest för att hon skulle få så lite... *s*
Jag själv fick en parfym, ett presentkort på färghandeln (tänkte spendera det på smink, parfym eller något sånt kul!), min efterlängtade bilklädsel, en rattmuff (The bitchs' car), en fullkomligt underbar väggklocka med Marilyn Monroe (såklart...) och pudervax till håret. Perfekt! Jag är så himla nöjd. *ler belåtet*

Vi åkte hem i lagom tid, klockan var nog inte mer än sju- halv åtta... Kelly var så trött så hon däckade i bilen. Hon hade ju inte sovit en blund på hela dagen. Andra dagen i rad som hon är vaken konstant faktiskt, men jag tycker det är lite tidigt att vänja henne av helt och hållet vid powernapen. Jag märker att hon behöver den fortfarande, för att orka med att vara pigg och glad hela dagen. Så efter att ha nattat henne för dagen, tog jag en lång och välbehövlig dusch, satte mig i soffan och drack glögg framför en film och bara njöt av att få vara för mig själv!

I morgon ska jag städa, baka och bara njuta av att få vara med Kelly utan att stressa med julbestyr. Lovely!
Åh, idag fick jag höra hans röst! Jag saknar honom så mycket... Jag vill få känna hans närhet. Helst nu med detsamma, men man vet ju inte. Kanske jag inte ens kommer få krama honom igen? Mycket kan hända, men jag hoppas och tror självklart att allt kommer bli till det bästa. Och om då det bästa är att inte få krama honom igen, så får jag helt enkelt finna mig i det och hoppas på att det dyker upp fler lika underbara killar. Kärlek på högsta nivå. <3

Nej, nu får det faktiskt vara nog. Jag sätter punkt här, och fortsätter mina uppdateringar i morgon. Sov gott, och hoppas ni alla haft en lika bra dag som jag! :)
Puss

Inga kommentarer: