fredag 11 december 2009

Julmiddag

Hej på er alla!
Nu ikväll har jag och Kelly varit hos min mormor och hennes... ja vad säger man egentligen? Pojkvän går ju inte... Hennes gubbe får det bli. ;) Vi var där på julmiddag nu ikväll. Vi slutade fira jul med dem för ett par år sen, så numera fixar de alltid en middag för hela familjen ett tag före jul. Mycket trevligt! Så jag har ägnat massa timmar nu ikväll åt att vräka julmat och umgås med min älskade familj. <3

"Det är för att du är 22 år och tänker mer moget än vad jag föreställde mig."
"Du är klok Cissi, som sagt så är du så mycket mer än vad man först ser av dig, och det gillar jag verkligen."
De två meningarna betydde väldigt mycket för mig. Jag vet ju om att jag kan vara mogen och väldigt klok när det behövs, men det är inget jag är direkt van vid att få höra. Snarare motsatsen... *s* Tack! <3
Situationen börjar förändras nu känner jag. Nu vågar man lägga ner energi på att tänka seriöst istället för att gå omkring och vara skeptisk. Tiden lär utvisa vad som händer, jag vill inte analysera för mycket!

Idag skrev jag min första tenta. Fy så skönt att ha det gjort! Jag vet visserligen inte alls hur det gick för mig, men jag känner nog ändå att jag borde bli godkänd. Jag blir ju inte förstörd om jag måste skriva om man så säger... *s*
Nästa vecka har vi bara projektredovisning och två föreläsningar innan vi får några veckor ledigt. *like it*

Ja, och så var årets omgång av Idol slut. Jag tycker helt klart att Erik var rätt vinnare, men jag har ju varit lite svag för Calle hela tävlingen igenom. Jag tror det beror på att han sjöng så underbart bra på audition (Walking in Memphis), och det här med att han var så blyg och ödmjuk. :) Nåja. Nu är det slut i alla fall, och nästa år ska jag försöka mig på att klara en audition! Vi är redan ett gäng som ska dra till någon av städerna och söka. Nästa år kommer bli ett bra år! *övertygad*



Kelly har drivit mig till både vansinne och gapskratt idag. Jag var så trött när jag kom hem efter att ha varit i Kalmar med tenta och allt, så jag däckade i sängen och vaknade inte förrän en kvart innan jag skulle hämta prinsessan på dagis... Jag hatar att sova på dagarna, för de blir totalförstörda! Det hela resulterade ju i att jag var på uruselt humör. Ja, inte konstant tjurig, men väldigt lättretad...
När vi var på väg till mormor gick vi på cykelvägen i mörkret på väg mot Netto. Kelly tyckte väl att hon såg lite illa i mörkret, så hon slänger ur sig "mamma tända"! Haha! Och igår satt vi vid köksbordet när hon plötsligt började sjunga "pippa pippa pippa...". Gissa om jag höll på att sätta maten i halsen! Men efter lite utfrågande kom jag fram till att det var "tipp tapp" hon sjöng. Lilla hjärtat! Så jävlig men oh så underbar! :D

Nej, nu blir det lite facebook och mer msn-prat innan jag slänger mig i sängen. :)
Puss hej!

1 kommentar:

alice sa...

Cissie nu du, läs mitt blogginlägg... haha jag är övertrött o kan inte sova så ja har läst lite i cosmo o skrivit av den lite smått i min blogg, rikigt hetttt ;D