söndag 13 december 2009

Lucia!

Det är lucia idag för tusan! Jag hänger visst inte alls med i svängarna... Kanske förklarar varför det sprang omkring luciaklädda barn på köpingen när jag var ute. *s*

Förlåt mina kära läsare, men jag orkade verkligen inte promenera hem till mina föräldrar och ladda upp bilderna idag... Ska försöka hinna med det i morgon. Det suger verkligen att vara tvungen att ta till med en annan dator för att överhuvudtaget kunna ladda upp bilder. *fnyser och funderar ut hur jag ska döda min dator*

Jag har verkligen varit på pissdåligt humör idag. Känt mig så fruktansvärt maktlös och nere. Jag vet inte om det är tillståndet jag hamnar i dagen efter. Ingen vanlig bakfylla här inte, jag blir överkänslig och lättgråten istället. *tss* Jag och Kelly hann åtminstone mysa lite innan vi begav oss ut i kylan för att ta oss hem med vagnen till pappa Martin.
På vägen ringde Natta och frågade om vi skulle ut och sno en gran. Självklart var jag på! Det blev dock ändrade planer, så vi åkte för att handla mat, sedan hem till mig, lagade pommes, snitzel och bearnaisesås (min singel-basföda... *s*), tittade på en hel säsong av Sex & the City (jag gillar verkligen den där serien! Har bara sett något avsnitt sen tidigare...). Vi pratade, skrattade och hade jättetrevligt. Tack för att du räddade min kväll Nathalie! Du är min superkvinna. <3>
Dessutom har vi planerat vår nyårsafton. Vi ska vara hemma hos Nathalie, äta massa mat, dricka massa alkohol, och sen får vi se vart vi hamnar. Jag gissade på att det kan finnas en risk att vi vaknar upp på Gotland på nyårsdagen. Fast chanserna att vi dricker oss så redlösa, snor en gummibåt, ror över till Gotland och hamnar där är rätt så väldigt låga. Det är nog större chans att vi har väldigt roligt i Timmernabben istället. Fast jag är ju lite skeptisk till folket där, sista festen där var ju inte den bästa jag varit på direkt... *s*


I morgon är jag ledig från skolan. Jag borde sitta med powerpointen jag lovade att försöka fixa till projektredovisningen på tisdag. Hem till päronen och ladda upp bilden, träffa Belinda och hem till Natta för lussebullebak. :) Blir nog en bra dag.

Nu sitter jag och lyssnar på Håkan Hellström. Jag hade en djup Hellström-psykos när jag var runt 14. Helt galen i honom, och jag måste väl erkänna att jag fortfarande gillar de gamla låtarna! :)


Jag har bestämt mig för att åka in till stan efter skolan på fredag och handla några julklappar. Får ju barnbidraget då, så något måste jag väl kunna handla. Det blir så himla jobbigt om jag ska behöva handla allt den 23:e... Jag har nog aldrig behövt åka in och handla alla julklappar dagen innan jul, men någon gång måste väl vara den första... *s* Allt löser sig, det är mitt motto här i livet. ;)
Dags för andra aktiviteter!
Puss hej

Inga kommentarer: