torsdag 10 december 2009

Miljödebatt och tentaplugg.

Plugg plugg plugg, det verkar vara det enda att ägna sig åt nu inför juluppehållet. Ska faktiskt bli rätt skönt att få koppla bort skolan en stund.
Vi hade miljödebatten idag. Det gick verkligen inte särskilt bra för mig. De andra i min grupp pratade konstant medan jag mest satt och såg söt ut. *s* Jag har rätt höga krav på att det jag gör ska bli bra, så prestationsångesten gör sig ofta påmind... Nåja, gjort är det och vi alla blev godkända, det är välCentrera det som räknas?

Nathalie har precis åkt hem. Vi har faktiskt ägnat oss mer åt pluggandet än vad vi brukar när vi ses för att plugga... Läste högt ur ett kapitel i boken om Hållbar Utveckling, och nu tänkte jag ägna en stund åt att kolla ppt:s och quizar på moodle. *yeey*

Jag behöver sömn! Det skriver jag alltid om, men inte går jag och lägger mig tidigare om kvällarna i alla fall... Har dock sysselsatt mig med väldigt trevliga msn-samtal så jag ska väl inte gnälla. ;) Men just ikväll måste jag komma i säng senast tolv, för jag måste tvinga upp mig redan vid fem. Bussen in till Kalmar går halv sju, och innan dess ska jag hunnit med massor...
Kelly ska gå luciatåg på äldreboendet mittemot dagiset i morgon, så mamma har fixat lucialinne och glitter åt henne. Ska ta massor av kort! :) Ja, inte för att jag vet om jag får komma och titta, men jag lär få ett och annat kort på henne i luciautstyrsel i alla fall!

Vi har druckit glögg, massa kaffe och lussebullar nu ikväll, så jag är totalt spyfärdig... Jag har tänkt över mina nyårslöften faktiskt. Det är ju något som är till för att brytas, men just inför nästa år vill jag ändra på mitt liv! Jag ska börja källsortera (man blir rätt inspirerad av alla föreläsningar om miljön nu... *s*), jag ska ta tag i det här med att ringa läkaren för remiss till kirurg, försöka träna och komma i form till sommaren (ja, för det måste börjas i tid!), söka till Idol och sist men inte minst se till att få ordning på min ekonomi. För just nu är det väldigt körigt... Det är då ingen dans på rosor att bo ensam och behöva ha hand om alla utgifter själv, men det är ju något jag själv valt.

Nu måste jag försöka ta tag i pluggandet, så jag kan känna mig lite mindre nervös. Jag brukar alltid påstå att jag inte kan något inför prov och liknande, men den här gången menar jag det verkligen. Jag tror på fullt allvar att jag kommer misslyckas, men det är inte värre än att jag skulle få göra omtenta. Det har varit för mycket känslostormar i mitt liv nu, så energin räcker inte till. Det märks på mitt tålamod speciellt, jag blir irriterad på Kelly för ingenting. Självklart beter jag mig inte illa mot henne på något sätt, men med tanke på att jag knappt orkar med mig själv just nu är det desto jobbigare att försöka ha tålamod till min trotsiga, energiska lilla primadonna... *dåligt samvete*
Ha en bra kväll så hörs vi i morgon gott folk!
Puss

Inga kommentarer: