måndag 21 december 2009

Se upp i backen!

Hej på er!
Jag ska strax väcka min lilla tjej. Jag trodde inte hon skulle behöva sova något idag, eftersom vi gick upp vid halv tio. Skulle gått iväg till MVC idag, men det sket sig ju. :/ Får ställa klockan och ge mig iväg i morgon istället då.
Efter att ha fått i oss lite frukost gav vi oss ut till pulkabacken här runt hörnet. Vi var ensamma på lekplatsen, så då kunde vi åka precis hur mycket vi ville utan att krocka med andra snoriga små barn. *s* Det tog ett tag innan Kelly vågade följa med nerför backen, så jag fick ägna mig åt att åka pulka ensam. Haha! Men gud så roligt det var! :D Det var flera år sen jag åkte pulka sist, man blir ju som ett barn på nytt...
Till slut vågade prinsessan till och med åka ner ensam, och fort gick det! Hon flög ur pulkan några gånger, men eftersom hon är en sån tuffing skrattade hon bara och reste sig igen. Skönt att jag inte fjantat så mycket med henne, då hade hon säkert inte tålt nånting... *s*
Hon var helt slut när vi kom hem efter att ha lekt och stojat i en och en halv timme. Jag hade knappt någon känsel i benen, och håret hade nästan fryst till is.

Jag har nu tagit tag i mitt liv. Ringt både Önskefoto, Skatteverket och Länsförsäkringar. Det skyhöga försäkringsavgiften berodde helt enkelt på att jag glömt att godkänna autogirobetalning, så nu måste jag betala alla försäkringspengar fram till april. Gick minsann inte att ändra på, så vad har jag för val...
Önskefoto var så trevliga och lät mig betala räkningen på onsdag, men Skatteverket var lite svårare att ha att göra med. Hon kunde verkligen inte ge någon garanti på att jag skulle få anstånd på min restskatt, och i så fall är jag så illa tvungen att hosta fram drygt 3300 spänn och betala innan den 28:e. My ass! I så fall får jag helt enkelt acceptera att jag lyckats få min första betalningsanmärkning... Helvete... Nåja, då sitter jag fast i den här lägenheten i flera år till, och kommer inte ha några friheter alls. Duktigt gjort Cecilia!
Nåja, jag ska tvinga pappa att skriva ut den där blanketten och springa till Konsum och se om jag kan få låna faxen och få iväg den. Hoppas innerligt att de går med på att låta mig betala de där tusenlapparna i januari istället. En månad i taget är det som gäller nu. Jag kan omöjligt lägga energi på hur jag ska klara mig i maj och juni nu när det är så körigt ändå... Socialen here I come! *s*

Nej, dags att väcka Kelly. Hon ska käka lite mellanmål och sen ger vi oss ut i kylan igen. Ska förbi och hämta min kamera som någon visst fått med sig hem i lördags, och sen förbi Hjulet en sväng. Jag fick ett erbjudande jag bara inte kan missa! *fnissar* Så jag får se hur mycket julsaker jag kommer hem med sen.
På menyn står marinerad fläskkotlett och rostade rotfrukter (ja, jag kanske gör hasselbackspotatis istället...) och ikväll måste jag ägna mig åt projektarbetet jag skulle skickat in för flera dagar sen...
Puss hej!

1 kommentar:

JoordgubbsSaft sa...

Diggar verkligen din blogg! Väldigt julig. Tummen upp!