söndag 20 december 2009

Tegelsten.

Hej!
Idag vaknade jag upp, tittade på klockan och höll på att ramla ur sängen. Jag hade verkligen legat och sovit till halv tolv! Har inte hänt på mycket länge... *s* Kände med en gång att det här skulle bli en jobbig dag. En tegelsten inbäddad i huvudet, rosslig i halsen, deppig och allmänt... kass? Ja, fast INTE bakis, jag drack alldeles för lite igår för att åstadkomma en ordentlig baksmälla... *s*
Jag kravlade mig upp, tog på mig kläderna och gick ner för att hämta julgran med tillbehör från förrådet. Jag hade tänkt låta Kelly hjälpa mig att klä den idag, men innan jag visste ordet av var den klädd och färdig. Bättre lycka nästa år... ;)

Degade ner mig under en filt i soffan och tittade på teve innan jag gav mig ut i den hiskeliga kylan för att möta Martin och Kelly. Han hade erbjudit sig att bjuda på mat, så vi intog pizzerian. Kelly smaskade pommes och jag o x:et käkade pizza. Smarrigt! :) Därefter handlade jag lite mat, och tog mig mirakulöst nog hem med både Kelly, pulka, vagn, en hundrakilos ryggsäck och matkassar. Superwoman på högsta nivå! ;)
När vi kommit halvvägs hem, la sig Kelly ner i pulkan och ville bli nerbäddad. Så jag la en filt över henne, gav henne snutten och tutten (ja, jag vet att det var lågt eftersom vi annars är så hårda med den...), och där låg hon ett bra tag. Hjärtat. <3

Jag borde gå ner med grejer i förrådet. Har länge funderat på att ta kort på alla barnkläder jag har och börja sälja på tradera. Jag kommer inte få fler barn på många år (om jag nånsin får fler...) så varför behålla sånt som ändå kommer vara totalt otänkbart att ta på en bäbis då? *s* Dessutom behöver jag lite extra cash nu när alla är på mig om pengar...
Nästa år ska jag betala alla mina skulder, fixa tandvårdförsäkring och sluta dejta. Ja, kanske inte helt, men jag ska åtminstone hålla mig för mig själv väldigt länge om inte allt går som jag vill just nu... ;) Nej, år 2010 kommer bli ett bättre år, det hoppas jag stenhårt på!

Nu är det dags att tänka på refrängen (som min pappa alltid säger...) och hoppa i säng.
Puss på er!

Inga kommentarer: