onsdag 9 december 2009

What to say...?

Hej på er!
Jag har precis käkat lite frukost, och ska nu börja plugga till tentan. 3 timmar har jag på mig innan jag behöver duscha och sminka mig för att komma i tid till Martina och Mikaelas kalas. Sen hämtar jag Kelly vid tre, så det blir bara en snabbvisit. Bättre en timme än inte alls. ;)
Jag har lite panik känner jag, med tanke på att en av föreläsarna påstod att de studenter som lägger minst 15 timmar på plugg före tentan klarar sig, resten inte. Hur i helvete ska jag hinna plugga 15 timmar på två dagar?! Det är ju inte så att jag kan ägna hela dagarna åt att sitta framför datorn, eftersom Kelly kräver sitt... Just nu hade det varit skönt om det varit min barnlediga vecka... *himlar med ögonen* Nåja, tre timmar nu och ett par ikväll, sen får jag väl plugga på bussen till och från skolan i morgon och på kvällen. Det ska nog lösa sig. Upp tidigt som bara den på fredag och plugga lite till så ska jag nog klara mig. Jag lyckas gå och lägga mig så sent om kvällarna/nätterna nuförtiden bara. Undrar hur det kan komma sig. ;) Inatt satt jag uppe till halv tre innan jag däckade. *s*





Min yrsel igårkväll berodde tydligen på kaffeabstinens, för efter en kopp mådde jag prima igen. *s* Nu har jag börjat dricka svart kaffe också, så det innebär väl ännu mera vuxenpoäng? ;)

Jag satt igår och läste lite inlägg från i våras. Det var en av de mest omtumlande perioderna i mitt liv, och det är så skönt att jag kan se tillbaka på det och känna att jag redde ut det trots all skit. Jag minns hur mycket ångest jag hade över om det verkligen var rätt att göra slut, om jag skulle ångra mig bittert en dag. Än så länge har jag inte gjort det, utan har istället utvecklats jättemycket som person och är mer självsäker nu än jag någonsin varit. Ibland är en separation precis vad som behövs.

Nej, nu måste jag verkligen sätta igång med powerpointsen... Ha en bra dag så uppdaterar jag mer ikväll! :D
Puss

Inga kommentarer: