tisdag 26 januari 2010

En dag i Kalmar

Hej på er!
Idag var jag i skolan på förmiddagen och lyssnade på en logoped som pratade om barns språkutveckling och vilka uttalssvårigheter många barn kan lida av. Väldigt intressant faktiskt! Jag har valt rätt inriktning har jag kommit fram till. :)

När den var slut och vi hade gjort färdigt grupparbetet för dagen, gav jag mig av på en promenad mot stan där jag mötte upp Martina och Mikaela. Även Sanna kom in och hängde på en tur genom Kalmars butiker. Vi käkade lunch på Donken. Mindre nyttigt men väldigt gott! Jag anser att vi nog gjorde av med alla kalorier när vi susade gata upp och gata ner på jakt efter nya byten att erövra. Mina köp för dagen blev ett par skitsnygga högklackade boots på New Yorker och en fin, enkel väska från Erikshjälpen som jag kan ha mina skolgrejer i. Jag gillar inte min ryggsäck och var i desperat behov av något snyggare... *s*

Martina fick en idé och ville pierca sig, så sagt och gjort. Vi drog till Nikila och möttes av världens gulligaste människa! Jag ville bara stoppa ner honom i väskan och smuggla med honom hem, men han fick inte plats... Jag lät honom fortsätta med sitt jobb istället.
Nu är Martina en piercing rikare, och jag är mäkta avundsjuk. Får se om jag lyckas tjäna lite pengar på Tradera och åka tillbaka och göra en jag också. ;)

Me like!

Till Jennie som undrade: Området befinner sig någonstans mellan halsen och midjan, resten får du lista ut själv. ;)

Tog bussen hem vid halv fyra nånting, och hamnade hemma hos Martina efter att vi varit runt biblioteket och frisören. Fikade frallor och te, och så kom jag äntligen hem till min härliga lägenhet. Borta bra men hemma bäst!

Jag känner mig lite hängig ikväll, och tycker det kliar på hela kroppen. Jag blir säkert sjuk snart... Nåja, hellre nu när jag är barnledig än när jag ska ha prinsessan. Då vill jag ju ha så mycket energi som möjligt att ge henne. På lördag ska jag få ha henne för mig själv i flera timmar medan Martin jobbar. Like it a lot! Jag saknar henne så... Idag ville hon inte prata i telefonen med mig. Hon lyssnade medan jag ställde massa frågor om hennes dag, men hon var nonchalant och gav inga svar. Lillskruttan...
Men nej, sjuk får jag inte bli. Då missar jag ju Harrys på lördag. Notera att jag är BARNLEDIG denna veckan och FÅR gå ut och dansa om jag vill. Jag och Sanna hoppas såklart på massa gott plockgodis! Det kommer bli en bra helg vare sig jag är sjuk eller inte. Nothing can stop me... *s*
Dags att kanske bädda ner mig i soffan snart och försöka ta det lite lugnt. Får ta igen allt jag tänkte göra ikväll i morgon istället. Just nu känner jag inte för nånting...
Puss


Inga kommentarer: