torsdag 28 januari 2010

En finmiddag, ett farväl...

Godkväll på er!
Jag vill börja med att säga att jag är väldigt nöjd med min placering för VFU:n som ska göras mellan v. 15-20. Det är ganska konstigt det där förresten, för enligt högskolan ska praktiken göras mellan v. 13 och 17. Får ta reda på det där... Nåja, jag har i alla fall hamnat i klass 1 på Mölstadskolan. Slipper alltså pendla, vilket är väldigt skönt! Jag hoppas på att det blir lärorika 5 veckor med alla små barn. :)

Idag har varit en bra dag ändå. Började lite dåligt på humörsfronten, men det bättrades på efter ett tag. Bakade scones och vräkte i mig innan jag tog itu med disken, vattning av mina kära blommor, paketinslagning och schemaskrivning. Nu är Tradera-paketen ivägskickade (det kostade 144 kronor att få iväg dem!) och Kellys dagisschema är inskickat och klart.
Jag bjöd hem Sanna på middag (Martina skulle kommit också, men blev ändrade planer...) så jag ägnade några timmar åt att hushålla i mitt kök. Så härligt det var att få laga en ordentlig och fin middag åt någon annan än sig själv och Kelly! Det blir en helt annan sak då. :)

Jag bjöd på rostade rotfrukter och chilimarinerad fläskfilé med gräddsås och en supersmarrig sallad med fetaost! Visst kurrade det till lite i magen på dig nu? ;)
Vi smaskade åtminstone i oss, och blev proppmätta innan vi skottade fram min bil ur snön och tog oss sakta men säkert till Ålem. Madde visade filmen från bröllopet och bjöd på kaffe och rulltårta med chokladkräm som hennes kära man hade bakat.
Han är verkligen en hyvens man den där Karl! Blir lika avundsjuk varje gång jag läser på facebook att han fyllt upp ett bad åt henne och fixat middag när hon kommer hem efter en heldag på jobbet. Dessutom kan han baka (ja, han är ju visserligen utbildad kock...) och så skrapade han rutorna på min bil till och med innan vi skulle ge oss iväg hem! Heja Karl! :)
Så tack min kära Madde med bihang för en mycket trevlig kväll!

Jag släppte av Sanna och for vidare till Martina för att ta farväl. Hon åker till sin pojkvän i Borlänge i morgon och blir borta i en vecka ungefär. Jag kommer sakna henne så mycket! Jag får helt enkelt försöka sysselsätta mig med annat nu när hon är borta. <3
Jag ringde min mamma nu när jag kom hem. De hade skjutsat min bror till Jönköping, och jag var lite orolig att de skulle kört av vägen eller något. Men som tur var hade de klarat sig hela vägen hem, och sitter nu i tryggt förvar hemma i lilla grishuset (syftar på färgen!) på Nynäs. Vad skulle jag göra om det hände dem något!

I morgon är det skola på eftermiddagen, och sedan bär det av till ett par kompisar i Kalmar, så jag tar bilen in om vädret tillåter. Är skönare så eftersom man slipper passa busstider...
Jag saknar min Kelly så mycket! Varje gång jag försökt prata med henne i telefonen är hon knäpptyst och lägger hela sin uppmärksamhet på diverse barnprogram på teven. Jag kanske borde börja ringa när jag vet att hon gör något annat. Livet skulle kännas så mycket lättare om jag fick höra hennes röst. Då skulle jag klara mig tills på fredag! Min lilla diva. <3

Jag sitter och tittar på bilder från när hon var liten. Jag känner verkligen hur mycket jag uppskattar tillvaron nu jämfört med när hon var så liten. Att vara mammaledig var verkligen inte roligt, inte fram mot slutet i alla fall. Fast det kanske mest berodde på att jag var så mycket ensam. Alla kompisar jobbade och höll på med annat, och x:et var ju så sällan hemma.
Jag vet inte om det beror på att jag blivit mognare och tänker annorlunda, eller om tillvaron faktiskt blivit så helt annorlunda. Självklart blir det ju lättare på många sätt när barnen blir äldre... Det kanske är så att jag kommit tillrätta med mig själv och lärt mig uppskatta även de jobbiga stunderna. Det kanske blir så när man blir lite äldre, så kanske att det kommer kännas helt annorlunda om jag får fler barn?
Eftersom jag bara var 20 när Kelly föddes hade jag ju inte direkt hittat min plats i livet (och har kanske inte gjort det än...), och det kanske bidrog till att hela spädbarnssituationen kändes så jobbig? Här får ni lite bilder på min prinsessa. Jag hade mer än gärna visat er alla jag har, men det skulle ta en evighet att lägga ut alla tusentals bilder jag lyckats samla på mig genom åren... *s* Visst är hon bedårande!




Nu är det läggdags för min del! Sov så gott Sverige!
Puss

Inga kommentarer: