söndag 24 januari 2010

En helg i Torsås

Hej på er!
Jag antar att ni saknat mig nu i helgen? ;) Kan då glädja er med att jag är tillbaka! Haft en trevlig helg med prinsessan och Nathalie hos hennes pappa i Torsås. Det är skönt att komma bort lite och slippa tänka på allt skit som hänger över en när man sitter fastklistrad här i Mönsterås med sina tankar och känslor som enda sällskap om kvällarna.

Igår var vi ute i skogen med hundarna, och Kelly satt och chillade i sin pulka medan jag kämpade för att komma fram i snön. Hon sov förvånansvärt bra för att vara på ett nytt stället.
Det är skönt att veta att hon känner sig trygg någon annanstans än hemma! Visst är det kanske dåligt för henne att behöva slussas fram och tillbaka som i fallet mellan mig och Martin, men jag tror ändå att det har främjat hela grejen med att känna tillit och trygghet inför andra människor. Hon är i alla fall väldigt lättanpasslig och hänger (hän-ger nu, inte hänger!) sig väldigt lätt åt andra. Ta Nattas pappa som exempel. En helt ny människa som hon aldrig träffat tidigare, men inte långt efter att vi kommit dit var han hennes favorit. Jag var helt klart inte särskilt eftertraktad under vistelsen, men det är så himla roligt att se hur hon trivs. :)
De har två hundar dessutom, Roxy och Hanti, två supermysiga Rottweilers. Gissa om Kelly tyckte det var roligt! *fnissar*
Idag fick vi världens hotellfrukost, och senare på förmiddagen åkte vi ut till Bergkvara och åkte pulka. Vi skulle grilla korv också. Trodde att vi skulle få åka hem utan över-öppen-eld-grillad korv, men de lyckades till sist få igång elden! Kelly var så trött så hon grät i bilen på väg tillbaka, så jag fick sitta med henne i baksätet och hålla henne i handen så hon höll sig lugn. Mitt lilla hjärta. <3
På väg hem till Mönsterås hoppade vi in på Jula och köpte en bilklädsel och en rattmuff till Nathalie. Hon ville såklart ha en lika tjusig insida på sin bil som jag har i Hyndan. ;)

Nu är Kelly officiellt överlämnad till pappa Martin igen, och jag har ännu inte deppat ihop. Det kändes fruktansvärt tufft att lämna henne idag, för den här veckan har varit helt underbar! Hon får mig verkligen att känna mig behövd när allt annat känns skit. Men jag ska nog klara mig en vecka. Det gäller väl bara att som vanligt sysselsätta mig till max. Det blir garanterat en träff med Sanna, några träffar med Martina och Nathalie, och till helgen blir det "symöte" med en och annan pingla. ;) Ja, jag antar att det är bättre och påstå att man ska göra något riktigt tråkigt och "vuxet" med tanke på att det är många som tar illa vid sig när jag går ut när jag är barnledig... *fnyser*

Jag måste betala mina räkningar idag. Därefter ser jag om jag tycker att jag har råd att pierca mig nu i veckan. Jag och pullan tänkte åka till Högsby och sätta nålar i oss, och det är något jag verkligen skulle vilja! Håller alltså tummarna för att jag blir nöjd med mina kvarvarande tillgångar... *s* Dags att göra något med mitt liv.
Godnatt!






1 kommentar:

kultjej sa...

haha, Symöte! ;)

Vart ska du pierca dig?
kram på dej..