onsdag 13 januari 2010

Gossip

Hej på er!
Idag har varit en relativt bra dag! Framtidsseminariet gick som planerat och vi fick mycket bra kritik. Godkänt även här, nu är det bara tentan kvar att klara innan höstterminen är över. :)
Körde hem och käkade lite innan jag råkade däcka på soffan framför MTV. Gud vad jag uppskattar att få ha lite såna dagar ibland, när man kan ta sig för precis vad som helst utan att någon annan blir lidande för det på något sätt.

Jag har känt mig så stark idag! Nästintill stolt över hur jag klarade av det. Visst kommer det stunder på dagen då man knappt kan sluta tänka, titta på telefonen och hoppas på något, men med lite hårt kämpande försöker man få annat i huvudet. Jag har gått igenom ett par såna här saker innan, dock inte på samma känslonivå, men jag antar att allt kommer kännas mycket bättre om ett tag! Man måste bara tillåta sig själv att må lite dåligt... Den där saknaden och desperata behovet av kontakt kommer svalna mer och mer för varje dag man klarar sig, det vet jag... Jag hoppas innerligt på det i alla fall... *suckar djupt*

Jag hälsade på hos Kellan och x:et idag. Kelly blev så glad när hon fick se mig! <3
Tittade på Pippi firar jul och Pippi hittar en spunk, fick en semla och massa gos med prinsessan innan jag återigen gick hem. Tänkte hoppat in på Netto, men fick se att Telenor-folket satt och bara väntade på mig innanför dörrarna. Det spelar ingen roll hur mycket jag än behöver handla, jag går inte in om jag ser att det sitter sånt folk där! Det måste stå "lättlurad" eller "dum" i pannan på mig, för de flyger alltid på mig och jag kan ju inte säga nej! Det måste vara därför de nästan bara har unga, snygga människor som säljer, det blir ju så mycket svårare att motstå en pratstund, och innan man vet ordet av har man slutit avtal med mupparna! Nej tack, så jag gick vidare och hem istället.

Tog en dusch och sitter här med bra musik och en kopp te. Jag är ständigt hungrig... Tror verkligen jag behöver börja äta ordentligt istället för att mätta mig med riskakor eller mackor. Ingen bra lösning vare sig man är hungrig eller vill gå ner i vikt... Nu är jag ju ganska nöjd med min kropp som den är, bortsett från avsaknaden av muskler. Kanske ska ta mig en titt och se om det finns några på postorder... *s*

Jag har tydligen varit ett hett samtalsämne bland folket, med tanke på alla konstiga rykten jag hört om mig. Jag hade tydligen alkoholproblem i somras ju, har fortfarande sex med x:et och kör på en 7-11-butik här hemma.
För det första varken hade eller har jag några som helst problem med alkohol, jag tycker bara att det är väldigt roligt att få gå ut och skaka rumpa och då är alkoholen mindre viktig, även om den brukar finnas där i viss mängd.
För det andra var det över åtta månader sedan jag och x:et separerade, och de flesta vet ju att det är osmart att ha sex med ett ex. Vi är VÄNNER, inget annat.
Och för det tredje blir jag rätt förbannad på synen på oss tjejer. Ja, jag har dejtat en del och självklart har jag haft sex! Vad är det mer att diskutera? Hade det varit x:et hade ingen yttrat sig ett dugg om det. Så nej, det är inte okej att komma hit när man känner för ett ligg, jag går inte med på det ändå. Dessutom är mönsteråskillar ingenting för mig, that's it!

Jag förstår egentligen inte varför jag kände att jag behövde ta upp detta, men idag är en sån dag helt enkelt.
Nu ska jag in och kolla lite kläder på Ed Hardy, Sinful och Affliction och se om jag kan hitta lite. Ett erbjudande som detta kan man ju inte missa om det nu finns något som faller fröken Brötte i smaken. :)

Kom på att jag totalt glömt ladda upp bilder från bröllopet jag var på häromhelgen. Kommer några väl utvalda (de barntillåtna förstås *s*) i ett eget inlägg alldeles strax!
Ciao!
Centrera

Inga kommentarer: