söndag 31 januari 2010

Hypokondrikern Cecilia

Jag känner mig helskum. Kanske är det för att så många runtomkring blivit sjuka? Jag vet inte... Yrsel, plötsligt värmeslag som efter ett par minuter växlas om till frossa, illamående. Great! Blir jag magsjuk tänker jag göra uppror! Eftersom Kelly inte skulle få gå till dagis även om hon är frisk, skulle det bli väldigt tufft här hemma. Jag tror dessutom inte att någon skulle vara villig att hjälpa mig, i ren rädsla över att bli smittade. Så självklart hoppas jag på att det är utmattning eller en sen baksmälla som kommit och hälsat på...*s* Jag ska rota i kylen och se vad jag kan hitta på att stoppa i mig. Jag kanske bara är hungrig?

Jag tog faktiskt bilen bort till x:et förut, eftersom det alltid är så mycket som ska med hem därifrån. Vi käkade pizza och sedan åkte jag och Kelly hem. Tog med henne ut i pulkan en sväng, men vi hann inte gå mer än hundra meter innan hon sa att hon ville gå hem igen. Så ja, vi gick hem...
Vi har badat, lekt flygplan, läst en bok och haft jättemysigt innan hon somnade vid åtta. Nu har jag tänkt ta det alldeles lugnt, gosa ner mig under en filt i soffan framför A lot like love på 5:an, dricka varm choklad och äta en macka, och innerligt hålla alla tummar och tår för att illamåendet går över. Jag vill inte missa morgondagen i skolan... *s*
Ha en underbar kväll!
Puss på er

Inga kommentarer: