onsdag 20 januari 2010

Jag är rik!

Ja, eller jag var åtminstone ganska rik efter tolvslaget i natt. Nu har jag redan spenderat en hel del, och kommer bli så illa tvungen att blåsa resten nu ikväll. Alla dessa skulder och räkningar. *suckar djupt*
Hej förresten! Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag!
Jag bestämde mig igårkväll för att Kelly fick stanna hemma hos mig hela dagen istället för att åka till dagis. Så jag ringde i morse och frågade om det var okej. Det hela resulterade i att vi hade en jättemysig förmiddag, och kunde sedan skjutsa in Martina till läkaren i Oskarshamn. Det är alltid trevligt med små utflykter, så vi hoppade in på Maxi och storhandlade innan vi åkte hem igen. Nu är hela kylen och frysen full med mat så jag klarar mig i flera veckor, och trots att det känns hemskt när kassörskan berättar vad jag måste betala, så känns det ändå bra att jag lagt alla dessa pengar på livsnödvändiga saker. Nåja, en fläskfilé var väl inte direkt livsnödvändig, men jag tyckte det var helt okej att betala 35 spänn för en!
Kelly är nu dessutom två par mjukisbyxor och en tuff t-shirt rikare. Mjukisbyxor är något hon har dåligt med, så jag tyckte det var ett bra val att plocka på mig detta. *s*

Martina följde med hem på lite käk. På Maxi har man ju möjlighet att få välja ihop innehåll i en egen sallad, så jag bjöd henne på en lunchlåda. Så himla smidigt att få peka på vad man vill ha, och sen bara betala lika mycket som en måltid på McDonalds. Det här var då mycket godare och nyttigare, så det blir garanterat fler såna köp! :D
När pullan hade gått hem satt jag och Kelly och degade i soffan framför Pippi firar jul. Vi var så trötta båda två att vi höll på att sitta och somna, men ryckte upp oss i sista stund och badade lite istället.

Kelly var inte svår alls med nattningen ikväll, utan somnade efter bara några minuter. Ja, hon brukar ju inte vara svår, men ligger gärna och pratar och sjunger i över en timme efter läggning... *s* Jag lekte då handywoman och rensade avloppet till badkaret, och rengjorde filtret över spisen. Nu ska jag betala mina räkningar, göra upp ett schema till kommunen för barnomsorgen, rätta till och skicka in mitt projektarbete och boka tid för bilbesiktningen innan jag går och lägger mig. I morgon måste jag upp redan klockan fem, så jag väljer att sova tidigt ikväll.
Take care! Ciao...

Inga kommentarer: