måndag 11 januari 2010

Jämställdhet

Godkväll!
Idag hade vi jämställdhetsseminariet i skolan. Vi träffades i gruppen på förmiddagen och segade oss fram till efter lunch. Jag ville inget hellre än att bara få åka hem idag... Jag kände mig väldigt skum, kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var. Jag var nere, men visste inte riktigt för vad. Nåja, en helt vanlig dålig dag bara antar jag... *s*
Seminariet gick som en dans i alla fall, och sen var det plötsligt dags att åka hem.

Jag var hemma redan innan fyra, och har bara ägnat mig åt mig själv, lägenheten och mina pojkar. Äntligen är julen utstädad, och jag har återigen infört lite ljus i mitt hem. Like it!

Pratade med x:et förut, och han hade haft en konstig Kelly-upplevelse inatt. Vid tretiden hade hon legat och fnissat för sig själv, och sedan brustit ut i högljudd sång. Därefter hade hon ställt sig upp och studsat som en hamster fram och tillbaka i sängen och pratat ivrigt med honom (ja, de delar rum...). Någon timme innan detta inträffade hade hon fått en flaska välling, så jag antar att hon inte hade somnat om sen. Gud vad jag skrattade när han berättade det här! Det finns inget härligare barn! <3
På tal om barn, jag satt och kikade på Familjen Annorlunda nu ikväll. Jag kan inte förstå hur man frivilligt väljer att skaffa så många! Jag hade aldrig klarat av det... Tre på sin höjd, men inte TIO! *gah* De verkar ha det väldigt bra ändå, trots att de aldrig lär få en minut för sig själva om dagarna...

Jag ska kolla om det går att fjärrlåna lite böcker inför vårterminen, och sedan se om jag kan skicka in projektarbetet. Tänkte gå och lägga mig snart också faktiskt. Vi är lediga i morgon, men har en del att ta itu med. Ska försöka få in min nya bilklädsel (som jag tjatat om ett antal gånger nu...).Jag vet att alla har den, men den är ju så snygg! Från Jula.

Nåja, det är väl dags att göra det jag ska. Sweet dreams gott folk så hörs vi i morgon!
Puss

Inga kommentarer: