söndag 31 januari 2010

När snön faller...

Idag är jag så avundsjuk. Avundsjuk på alla som har turen att få vara med sina barn varje dag. Även om det känns jobbigt många gånger och man bara skulle vilja vara för sig själv så ska man vara glad. Det är lyxigt i dagens samhälle att få se sina barn och deras framsteg varenda dag, för det är inte många familjer som lyckas hålla ihop. Småbarnsåren tar död på många förhållanden... Jag får åtminstone hem mitt hjärta idag, och vi kommer ha en underbar kommande vecka tillsammans! :D

Idag mår jag helt okej ändå. Huvudvärk och slut i kroppen, men i övrigt känns livet ganska okej. Jag brukar ju bli så himla deppig dagen efter jag varit ute, men inte idag. Thank God!
Det var en väldigt rolig lördagkväll i alla fall. Det märktes att det var helgen efter löning, för folkmassorna var inte att leka med. På dansgolvet hade man tur om man kunde göra annat än att guppa upp och ner i takt med alla andra, och till slut var det så mycket folk att det inte var roligt längre. Vi valde att gå därifrån runt ett, och hamnade på O'learys en sväng innan de stängde. Vi blev hämtade av Bissen och hans kompis, men de var rätt sena in. Tack och lov träffade vi på min älskade Nathalie, och fick värma oss i hennes bil innan vår skjuts anlände. <3
Jag kände mig som en väldigt lycklig singeltjej igår, det är faktiskt rätt underbart att kunna göra vad man vill, när man vill och med vem man vill.

Jag träffade en kille som var så lik Michael Bublé igår. En mycket trevlig typ faktiskt! Fick hans nummer till och med, men får nog fundera ett tag innan jag bestämmer mig för om jag ska höra av mig eller inte... *s*

Dessutom gjorde vi en god gärning igår! På väg till O'learys gick vi förbi en polisbil. En manlig polis (åh, vad jag gillar killar i uniformer! *asg*) frågade (beordrade snarare...) om vi ville hjälpa dem att få loss bilen som kört fast i all snö. Jag och Sanna behövde inte bli tillfrågade fler gånger, utan skuttade glatt fram och började knuffa medan en kvinnlig polis gasade på och kom loss till sist. Michel Bublé-kopian var också med, men valde att stå och filma med mobilen istället för att hjälpa till. *s*

Det är så vackert ute idag. Jag älskar när snön faller sådär sakta, man får såna julkänslor då. Visserligen kan det inte bli mer fel där, men vi hade ju faktiskt en vit jul också! Den här vintern är helt underbar, och jag hoppas innerligt på att sommaren bli lika bra. Jag tänkte promenera ut till Martin idag, så jag och Kelly kan passa på att leka lite i snön innan vi går in och myser.

Det är lite tråkigt att jag måste till skolan i morgon, för jag hade helt klart mycket hellre varit hemma och tagit igen all tid jag förlorat med prinsessan. Måndag, tisdag och fredag, det är mina skoldagar den kommande veckan. Vi ska passa på att träffa Jennie och barnen någon dag i veckan också. Onsdag tror jag vi planerade in... Det ska bli väldigt trevligt! :D
På fredag har jag Dugga (en mindre form av en tenta för er som inte har så bra koll på högskoletermerna), och tack o lov ska jag hämta den obligatoriska boken på biblioteket i morgon. Fler prov tänker jag inte kugga på, that's it. Visserligen skulle vi ha läst boken tills i morgon, men vad ska man göra när man inte fått hem den än? Det är så pinsamt att jag aldrig kan göra det jag ska, när vi ska ha gjort det. Jag som hade tänkt bli så ambitiös (ja, det har jag förstås varit hela tiden, men kanske inte visat det så bra...) den här terminen...

Nej, nu ska jag passa på att vila upp mig lite innan jag går iväg. Det blir snabbmat idag...
Puss hej!

Inga kommentarer: