torsdag 21 januari 2010

Shopping och klassmiddag!

Hej på er!
Jag är lite snurrig i huvudet känner jag. Kanske inte var någon bra idé att dricka massa kaffe såhär nu på kvällen trots allt... *s* Eller så är det tröttheten som slagit till först nu. Var uppe vid fem redan idag, och stressade iväg till dagis och bussen. Stackars Kelly hann ju knappt vakna till förrän vi satt ute i bilen och körde iväg. Hon var jätteledsen när jag skulle gå, sprang efter mig och höll fast mina ben. Det skar lite i mammahjärtat om man så säger...

Skoldagen gick finfint! Vi slutade redan vid elva, så jag gick in en sväng till stan där jag mötte upp mamma för att luncha. Jag trodde vi skulle vara kvar längre i skolan, så skulle ju inte hämta Kelly förrän vid tre, så jag hade några timmar på mig. Det är så himla svårt att skriva ihop ett fungerande dagisschema när man inte vet ut eller in! Grupparbeten står ju schemalagda, men tar sällan så lång tid som man har på sig, vilket innebär att jag nästan alltid måste göra ändringar från dag till dag. Och det är ju inte så att jag alltid uppskattar att få vara ensam i flera timmar tills jag kan hämta hem henne... It sucks...

Jag shoppade faktiskt idag! Visserligen var alla kläder jag köpte på rea, så jag fick mycket kläder för lite pengar. Lucky me! :)

En supersöt kort kofta och ett par häftiga jeans från KappAhl
Jag blev förälskad i den här direkt! Ser ni texten på bröstet? Passar mig utmärkt i nuläget. *s* Från Gina Tricot
Jag har länge velat ha en jeansväst, och nu har jag en! Gina T.
Intar världen med stil! ;)
Kelly ville också mannekänga, och lånade min nya väska. :)

Hämtade Kelly med detsamma efter jag kommit hem med bussen, och drog till Konsum där vi mötte upp Natta för lite matshopping till kvällen. Vi skulle ha middag och filmkväll med några klasskompisar, och under tiden skulle prinsessan få lite ensamtid med pappa Martin som var snäll och ställde upp så jag kunde åka iväg ett par timmar. Jag bjöd honom på en gyrostallrik som tack för hjälpen, och körde iväg till B-måla i min otroligt skitiga lilla Hynda.

Tillsammans med Natta, Carro, Gustav, Alice, Annelie, Bondi och Flicka (de två sistnämnda är Funkabo-brudarnas lurviga accessoarer) åt vi tacos och tittade på Sommaren med Göran. En mycket rolig film vill jag lova! Jag brukar ha lite svårt för Peter Magnusson annars, men i den här var han faktiskt väldigt seriös jämfört med i Hey Baberiba (stavning?)... Framåt nio åkte några av oss hem, och nu sitter jag bänkad här i vanlig ordning.

Efter efterrätt med glass och hemmagjord blåbärssås var vi alla rätt blåa både runt och i munnen. Me like! *s*
Gustav var ende tuppen i hönsgården ikväll, eftersom Jimmy svek oss. *s*
Caroline är så duktig på nagelmanikyr! Man blir lika glad varje gång man ser hennes färgglada kreationer. :)

Till min kära granne Linda: Det är klart jag kan hjälpa dig med bloggen, även om det finns många som är klart mycket duktigare än jag. ;) Hör av dig så är det bara att komma över på kaffe och bloggcoaching. :)

Min lilla fetknopp Sture ligger däckad i soffan och smackar i sömnen. Jag antar att han drömmer om mat. Han har en tydlig matfetisch, medan min lilla röding Simba är helt GALEN i hårsnoddar! Jag får stänga in alla jag äger i mitt badrumsskåp, för han hittar dem precis överallt! Har jag glömt att stänga till badrumsskåpet hör jag honom ganska snart skramla där uppe på jakt efter några härligt tuggvänliga tofsar. Mina små pojkar. <3
Dags att göra lite nytta innan jag går och lägger mig! I morgon är det FREDAG och den ska utnyttjas till max!
Puss på er!

1 kommentar:

Nattii sa...

jag älskar verkligen dina nya kläder spec den du hade på dig idag :D