tisdag 5 januari 2010

Sikta mot beachen!

Hej på er!
Ikväll har jag och Martina verkligen gett våra kroppar en riktig omgång. Två timmars träning med Carmen Electra ett par gånger i veckan kommer nog ge oss våra efterlängtade beach-kroppar. :)
Och när jag sitter här och tänker på just det, stranden, börjar jag längta något fruktansvärt efter vår och sommar! Tänk när vi återigen kommer kunna ta sena kvällspromenader i inte-tjocka-lager-av-jackor-och-långkalsonger-outfits och njuta av ljuset som inte försvinner tidigt på eftermiddagen. Ja, jag älskar verkligen den halvan av året! Fast hösten och vintern har också sina ljusa studer, ja kanske inte bokstavligt talat, men jag tycker ju verkligen om snö och kyla också! Till en viss del älskar jag att kunna krypa ihop framför teven (ja, oftast datorn förstås...) med tända ljus och varm choklad. Jag har verkligen varit dålig på att dricka varm choklad den här vintern, och just nu dricker jag faktiskt min (vad jag kan minnas) första kopp för den här säsongen! Jag tyckte jag kunde belöna mig själv med lite mackor och choklad såhär efter träningen. Det är väl då som förbränningen jobbar som mest har jag för mig! *s*

I morgon ska jag och Kelly ta oss till Vickan och Hannes på frukost. Vi har stött på varann ett antal gånger, och alltid sagt att "vi måste ses någon gång!" Igår träffade jag på henne igen, och även denna gången tyckte vi detta. Jag slängde då snabbt ur mig att jag minsann är ledig i morgon, och då bestämde vi tid och plats för en fika. Kommer bli väldigt trevligt! Jag gillar verkligen den tjejen, och hennes son är så fruktansvärt söt att jag skulle vilja äta upp honom! Jag har bestämt att han är Kellys blivande pojkvän. *s*
Jag pratade med Martin idag också, och bestämde att vi skulle ses i morgon så han får pussa och krama lite på Kelly. De kan behöva ses tyckte vi båda, så under eftermiddagen kommer vi spendera lite tid med honom. :)

Jag ser lite på Kunskapskanalen samtidigt som jag sitter här. Den visar väldigt bra dokumentärer på kvällarna (dagtid är det ju Barnkanalen...). Ikväll handlar det om pojkar i Koranskolor. De måste lära sig hela koranen och alla dess texter utantill, och om de misslyckas när de visar vad de lärt sig, får de stryk med en livrem. Fy fan vilket folk det finns! Jag tycker inte det borde spela någon roll vilken religion man tillhör, barn ska aldrig behöva utsättas för misshandel av något slag. Jag hoppas innerligt att alla människor i hela världen, oavsett vilken religion de tillhör, till sist kommer utvecklas så pass mycket, att de slutar förtrycka kvinnor och barn och inser att alla faktiskt har lika värde, oavsett kön, ras eller hudfärg! Jag hoppas, men tror inte att det någonsin kommer inträffa. Idioterna i världen är alldeles för många för att något sådant skulle kunna inträffa...

Nej, eftersom kvällens höjdpunkt uteblev, får jag väl ta och göra mig i ordning för sängen. Bjuder på ännu en toppenlåt. Hittade dock ingen video, så ni får nöja er med lite fina bilder och den underbara låten istället. ;)
Puss och godnatt!

Inga kommentarer: