söndag 14 februari 2010

Äntligen hemma

Godkväll!
Kelly har precis slängts i säng och somnar nog närsomhelst. Hon är äntligen här för att stanna en hel vecka igen! Love it!
Vi har haft en jättemysig eftermiddag tillsammans hos Belinda, Sofie och allra sötaste Wilma. Barnen lekte och busade och vi "vuxna" pratade lite skit och drack kaffe (ja, ni läste rätt, JAG drack kaffe idag!). De ska flytta till krokarna om bara några veckor, så då hoppas jag verkligen att det kommer bli av lite oftare!

Jag har bestämt mig för att låta Kelly gå utan blöja här hemma från och med idag. Jag har planerat att hon ska bli helt torr om dagarna till hon fyller tre år. Vi fick låna hem Wilmas potta för att jag ska kunna introducera Kellan i att kissa på bestämd plats och inte på golvet. Gissa vad, hon kissade i den redan nu ikväll! *stolt som få* Att hon kort därpå kissade både i sina byxor och i soffan gör inte ett dugg, det är ju något hon kommer lära sig undvika ganska snart hoppas jag. :) Tack gode gud att jag har en skinnsoffa!
Jag ska börja leta aktivt efter en säng på blocket också, så att jag kan byta ut den hon har nu till en vanlig säng. Tycker att det är hög tid för det nu. Dessutom kör vi på som vanligt med att undvika nappen annat än när hon ska sova, och allra oftast går det jättebra! Hon är så duktig min stora tjej. :)

Nu skulle det varit helt underbart att få tillbringa resten av dagen med någon speciell person. Äta middag med tända ljus och bara få ta hand om varann. Oxfilé och potatisgratäng är något jag suktar efter för tillfället konstigt nog, jag han ju faktiskt bara smakat oxfilé någon gång för massor av år sedan och kommer inte ens ihåg hur det smakar. Sån lyxmat är inte direkt något jag lägger pengar på för att äta ensam... Dessutom åt jag och in prinsessa finmiddag (ris, Mamma Scans köttbullar och champinjonsås... *s*) idag, så jag är äckelmätt. Har ju fortfarande en halv chokladask kvar i skåpet som jag kan hugga in på senare om det behövs. ;)
Nu ska jag göra färdigt min fotobok så jag kan skicka in min beställning innan det är försent. Jag vet ju hur jag funkar... *s*
Ha en fin kväll alla hemskt lyckliga människor!
Puss

Inga kommentarer: