tisdag 23 februari 2010

Barnböcker i massor

Godkväll!
Idag har varit en toppendag på alla sätt och vis! Vaknade upp på världens bästa humör och käkade kanonfrukost, duschade och gjorde mig i ordning. Kom ut i tid, skottade fram min bil, skrapade rutor och hann tanka innan jag körde iväg till skolan. Vid Ikea-infarten fick jag köra in eftersom en olycka hade inträffat precis därefter, så E22:an spärrades av med poliser. Jag glömde flörta med dem till och med! Mycket illa Cecilia... *s*
Vi hade en föreläsning om böcker, och därefter fick vi ägna ca 45 minuter åt att bläddra i diverse barnböcker innan vi påbörjade vårt grupparbete. Vi hittade ett litet mysigt hörn med soffor och fåtöljer och började läsa högt för varann. En av mina klasskompisar hade sin 5-åriga dotter med sig, så det var alldeles perfekt att öva högläsning för henne. :) Jag läste Mamma Mu städar, och fick bra betyg för min underbara förmåga att anpassa rösten till de olika karaktärerna. ;) Dessutom fick min bok högst betyg av lilltjejen som gillade alla fina bilder. Toppen!

Wah! Jag har så ont i ryggen nuförtiden! Jag är rätt övertygad om att det beror på allt stillasittande och att jag förmodligen sitter fel. Mycket rörelse och många promenader så brukar det lugna sig, för just nu är det riktigt jobbigt!

Jag tänkte ha laddat upp en fil åt er idag. Jag var nämligen på så utomordentligt bra humör när jag kom hem i eftermiddags att jag spelade in en Cecilia-version av Hallelujah, men hur mycket jag än försökte ladda upp den på facebook och Youtube, funkade det inte. It sucks... Ni får helt enkelt hålla tummarna för att jag är på lika bra humör i morgon så jag kan ge det en ny chans då. ;)
Kvällen har spenderats med allra bästa Sanna och Martina. Mycket tjejsnack och kaffe senare började magen och ryggen värka och insidan av mitt huvud började snurra lite smått. Dags att gå hem och äta ansåg jag, eftersom jag bara fått i mig två riskakor, kladdkaka och lite vindruvor sedan lunchen i skolan... Nu känns det helt klart bättre, men efter några timmars välbehövlig sömn lär jag må toppen igen!

Nu är det bara morgondagen kvar innan vi åker till Halmstad! Jag ser fram emot det riktigt mycket för tillfället, men jag vet att jag kommer känna mig så uppstressad och trött i morgon kväll att jag inte känner för att åka längre... *s* Men jag vet dock att vi kommer ha en av de bästa helgerna på länge där, det tänker jag se till om inte annat. ;) Just nu är jag glad att jag är singel, ifall att man träffar på någon snygging. Haha!

Ikväll ska jag prata om något annat viktigt (för jag har tydligen gjort det till en vana att prata om viktiga känslor och sånt har jag märkt...), och det är skräck. Alla har vi något vi är skräckslagna för. Oavsett om det är ormar, flygplan, ensamhet eller något helt annat så är skräck en fruktansvärd känsla. Fruktansvärd men nödvändig ibland anser jag.
Jag är skräckslagen inför många saker, men de allra värsta scenarion som jag kan tänka mig vore att dö ifrån Kelly, men ännu värre om hon skulle dö ifrån mig. Döden skrämmer mig, trots att jag tror på saker som får döden att kännas mindre fruktansvärd.
Sen jag blev mamma har jag blivit en riktig supermes! Jag oroar mig ständigt för konsekvenser, och bara såna saker som att behöva köra ända till Halmstad på vinterväglag får mig att fyllas av ångestkänslor. Därför ska jag hälsa på Kelly och Martin i morgon, ifall att jag inte får chansen att träffa henne igen. Visst låter det sinnessjukt!?

Nej, nu har jag faktiskt inget mer att tillägga för idag, så ni får vänta ända till i morgon med fler härliga inlägg. ;)
Puss och godnatt!

Inga kommentarer: