fredag 19 februari 2010

Det är dags för fredagsmyyys!

Hej på er!
Jag har haft en jättebra dag idag, så det är med ett nöjt leende jag sitter här och skriver. Vi började dagen med att Kelly vaknade vid halv sju, jag fixade välling och gick in och la mig i sängen igen. Kort därpå ropade hon och lät ledsen, så jag gick in för att kolla läget. Hon hade fått sin pipmugg med vatten av mig när jag var inne med vällingen, och den hade hon såklart vänt upp och ner i sängen. Resultatet av detta var en dyblöt madrass, och prinsessan stod uppflugen på kudden och var yrvaken och förbryllad. Jag plockade upp henne och tog med henne in till mig. Där låg vi och gosade en stund innan vi gick upp för dagen. <3
Frukost hann vi med, och sedan gav vi oss ut i snön med pulkan. Hamnade borta på lekplatsen och gungade, plumsade runt i snön, käkade glass (som i själva verket var snöbollar men man tar vad man har...) och åkte rutschkana. Lovely!

Vid två var vi bortbjudna till Vickan och Hannes på mellisfika, så jag väckte Kelly (som för övrigt var nästintill omöjlig att få upp ur sängen) och promenerade bort. Där spenderade vi drygt tre timmar med fika, prat, lek och bråk. Det går inte så bra när två trotsiga, bestämda 2-åringar ska leka med samma sak... *s*
Nathalie skulle kommit efter jobbet idag, men hon fick förhinder. Det passade oss dock ganska bra, eftersom Wilma fyller hela tre år idag! Det innebar kalas, så efter att ha sprungit bort till affären och handlat present, sprang vi lika fort hem igen, slog in paketet och gav oss ut ännu en gång. Tack och lov att de har flyttat och numera bor bara två hus bort. :D
Vi fikade Pippi Långstrumptårta, kaffe och kex, busade med ballonger och hade jättetrevligt. Wilmas mormor och morfar var också där, likaså hennes heta pappa. Jag fick knappt med mig Kelly hem vill jag tillägga, så det blir garanterat mer lek med dem snart igen. :)

En något yngre Wilma. <3

När vi kom hem för kvällen var prinsessan supertrött, så det var bara att coola ner oss lite och komma in i sovstämning. Efter lite pyjamaspåklädning, välling, bokläsning och mys somnade hon som en stock, och jag hoppas på sovmorgon i morgon! Nu tänkte jag fixa lite med fotoboken som inte blivit redo för beställning än... Vi hörs i morgon mina kära läsare!
Puss på er

Inga kommentarer: