tisdag 16 februari 2010

Examination, semlor och en spya

Hej på er!
Har ni saknat mig? ;) Nu är jag dock här för att underhålla er med ännu ett härligt inlägg om mitt fantastiska liv!
Jag fick låna mammas busskort, tack och lov, så jag tog mig både till och från skolan idag utan bekymmer med tjutande kortterminaler och muttrande busschaufförer. Vi i gruppen intog ett grupprum på Storken (en av skolorna) och påbörjade examinationen. Jag har så svårt att förstå vad de vill få ut av oss med sina luddiga frågor. Kanske är det jag som är något trögfattad, eller så är det bara så det ska vara på högskolan... *s* Klockan kvart i två var vi klara, så jag sprang bort till bussen och tog mig hem.

Hämtade upp min fina prinsessan, som för övrigt absolut inte ville följa med hem och ägnade diverse minuter åt att sprattla och skrika så högt hon kunde i protest mot ytterkläderna, och sen åkte vi raka vägen hem till mamma och pappa. Jag hade först då fått tillbaka aptiten och tryckte i mig både några mackor och en stooor semla (för ni har väl inte glömt bort att det är fettisdagen idag?). Innan dess hade jag bara lyckats få i mig en och en halv macka på hela dagen. Illamåendet tar död på mig! Blandat med huvudvärk och stundtals för jävlig mensvärk resulterar det i en väldigt trött och orkeslös Cecilia. Som tur var gjorde det inte så mycket att jag låg och däckade på deras soffa ett tag för att ladda batterierna.
Vi hann även käka lite middag där innan vi åkte hem. Framåt eftermiddagarna brukar jag kunna äta, och då tar jag igen allt jag gått miste om, dvs att jag äter som en halv häst... *s* Blir det inte bättre till torsdag får jag skippa bowlingen, och det vore ju hemskt tråkigt tycker jag! Vi planerade in bowling på Kalmar superbowl och sedan buffén på Zorbas. Kommer bli toppen om jag nu lyckas bli bättre. Betala för buffé när man på sin höjd kan få i sig någon brödbit är inget jag strävar efter... *tss*

Kelly var övertrött nu när vi kom hem, så efter att ha tagit på pyjamasen och borstat tänderna försökte jag lägga ner henne i sängen. Icke då... Hon skrek och var alldeles vansinnig för att hon inte fick vara uppe lite till, och pga allt slem i halsen gjorde det hysteriska skrik- och gråtandet att hon nog fick upp varenda fiskpinne hon hade tryckt i sig hos mina föräldrar. Mysigt! Bara att plocka upp henne igen, tvätta av henne och byta pyjamas. Sen fick hon ligga med vällingflaskan och boken med Mamma Mu städar, i soffan medan jag torkade spyor och bytte sängkläder. Tack gode Gud för plastade lakan! Nu sover hon åtminstone, och jag har lyckats slänga in de nerspydda sängkläderna i tvättmaskinen, diskat upp mitt berg av disk och vattnat blommorna.

I morgon är jag ledig från skolan, men Kelly ska vara på dagis mellan nio och tre. Då ska jag försöka passa på att vila lite och hoppas på att jag mår bättre. Har ett msn-möte med gruppen vid halv två så jag måste hinna göra lite skolarbeten. Allt fixar sig. Dags för lite surfande innan jag slänger mig i sängen.
Puss!

Inga kommentarer: