fredag 5 februari 2010

Friday night

Godkväll på er.
Idag är det fredag... Ständigt denna väntan. Ständigt denna ångestklump i bröstet. Skona mig. Jag behöver inte det här...

Busskortet funderade varken till eller från skolan, så jag antar att de har spärrat det. Tack snälla busschaufförerna för att jag fick åka med i alla fall! Nästa vecka blir det väl hemmaplugg om ingen plötsligt slänger ner en femhundring i brevlådan så jag kan fylla på mitt eget busskort... *s*

Kelly och jag har bara varit hemma. Gick en långsam promenad i solskenet hem, men sedan vi kom innanför dörren var det stört omöjligt att få henne att gå ut igen. Vi ägnade oss istället åt att bygga en fin koja i vardagsrummet, pussla, läsa lite i böckerna jag lånade hem idag och titta på kort. Hon var väldigt trött idag också, så det blev mycket gnäll.
Nu har jag börjat jobba lite på att få väck nappen igen, men trots mycket tjat och många krokodiltårar klarade hon sig utan till läggdags. Måste börja jobba med vällingen också, för den föredrar hon ju framför all annan mat. Ja, självklart ger jag henne inte välling istället för annan mat, men hon tjatar mer efter vällingen än efter vanlig mat. Hon får välling vid frukost och vid läggning, men jag ska försöka minska ner det lite så hon får bättre aptit på annat.

Jag har ont i magen. Täppt i näsan (av ganska rimliga orsaker...) och allmänt rastlös och trött. Ska fixa lite med fotoboken i brist på annat, och sen blir det väl sängen tidigt.
Jag saknar min Martina så mycket. Jag känner inte att jag har någon just nu... Skulle behöva ha henne här. Men på söndag kommer hon hem igen. <3
Ha en förträfflig kväll.

Inga kommentarer: