torsdag 4 februari 2010

Gotta be ego...

Godkväll!
Jag vill börja med att svara er som kommenterade i sista inlägget; klart jag tar betalt för frakten! :) Förlåt om jag skrämde er med att tro att jag betalade den själv. *fnissar* Och nej, jag räknar definitivt inte med att få tillbaka det jag köpte kläderna för, men en krona för fina plagg känns lite tråkigt. Jag har lite kvar liggande ute, så vi får se vad det går för. :)

Då har vi rett ut det. Ikväll tar jag hand om mig själv. Det har verkligen varit en jättejobbig dag på känslofronten. Jag VET att jag är en väldigt deprimerande människa just nu, men jag behöver få skriva av mig någonstans. Mina kompisar har väl tröttnat för längesen på att få lyssna på allt gnäll om *beep*, så vem ska jag annars ventilera inför om inte för DIG min kära läsare. Känn dig hedrad... *s*
Nåja, tankar kommer och går, och de tidigare dagarna den här veckan har känts väldigt bra jämfört med idag. It sucks... Jag kan säga en sak som ni bör undvika så långt det går! Bli ALDRIG kär i en upptagen kille. Det leder ingen vart ändå, och ni mår bara dåligt över att ni varit så korkade att falla från första början. Fast det där är ju en så självklar grej för min del, jag måste ju trassla in mig i både det ena och det andra. Sen sitter man här, olyckligt kär, och undrar om han tänker på mig. Funderar på hur han har det, och om det någon gång kommer bli han och jag. Ja, självklart tjänar det ingenting till att behålla honom i huvudet, men det är lättare sagt än gjort att glömma...
Något jag läste på facebook handlade om pusselbitar. Att varje människa har en perfekt matchad bit att hitta. Fast jag tänker på ett annat sätt. Är man nu en pusselbit, hoppas jag innerligt att jag är en sån i mitten. Då har jag FYRA pusselbitar att välja mellan. Och det gör ju mina chanser att hitta någon, lite större. :)

Jag tror jag har tappat nåt... *funderar* Är väl glimten som försvunnit spårlöst... *s*
Kelly kände av mitt depphumör och ville gosa. Vad skulle jag göra utan henne! <3

Så, tillbaka till mina kvällsaktiviteter. Efter att ha badat och nattat Kelly, fyllde jag upp badkaret igen, och slängde mig där i med ansiktsmask och hela köret. Och nu sitter jag med en nymålad fot i väntan på att måla den andra. Ja, inte hela foten såklart, bara naglarna... *s* Tandblekningsskenorna sitter också där de ska, det var alldeles för längesen nu! I morgon tänker jag vara fräsch och snygg och på BRA humör. Det är ju trots allt fredag! :)

Jag hämtade Kelly från dagis vid två, efter att ha skickat iväg Tradera-paketen. Vi gick förbi Martin, han skulle få de kvarvarande cigaretterna från mitt lördagspaket (ja, jag är jättetöntig som feströker...), och så tyckte jag att Kelly kunde få krama lite på honom. Han bjöd på fika, vi sprang runt lite bland alla grejer och möbler, och sedan drog vi till Netto Kelly och jag.
Det var ganska lång kö, så vi fick vänta ett bra tag innan vi kom fram till kassan. Jag tyckte Kelly var ovanligt lugn och tyst, men när jag betalat mina grejer och vi kom ut, upptäckte jag att hon hade somnat! Blev såklart förvånad, eftersom hon redan hade sovit sin dagliga powernap. Tydligen var det så utmattande att göra av med all överskottsenergi på dagis att hon behövde en extra för dagen... *s*
Då passade jag såklart på att gå en promenad i det underbara vädret! Det är inte klokt vad lite solsken kan göra för kropp och själ! :)

Kidneybönor, kikärtor & purjolök med köttfärssås (med MYCKET svamp!) och blandad sallad. Smarrigt!

Nu tänkte jag sitta och fixa lite med min blivande fotobok innan jag lägger mig i sängen och fortsätter läsandet av boken som egentligen ska vara utläst tills i morgon. Jag har ca 150 sidor kvar att läsa om läs- och skrivinlärning, men jag antar att jag inte kommer orka läsa hälften idag. Får läsa lite på bussen i morgon (om busskortet funkar förstås, annars får jag väl hoppa av och stanna hemma...) så jag har skummat igenom det mesta i alla fall. Plugg är det absolut bästa sömnmedlet som finns. När man är tvungen att läsa om något väldigt upprepande och ganska oförståeligt somnar man på två röda... *s*
Ha en fortsatt bra kväll gott folk så hörs vi i morgon!
Puss hej

Inga kommentarer: