måndag 1 februari 2010

Hjärtat vs. hjärnan?

Hej på er!
Idag var en väldigt bra dag i skolan. Föreläsningen var intressant, och grupparbetet var mycket trevligt. Jag gillar verkligen min nya grupp! Ja, självklart inte lika mycket som den i höstas, men ingen kommer kunna slå de gruppmedlemmarna, that´s it!

Jag fick åka med Carin och hennes man hem, eftersom jag var superhispig över att inte komma hem med bussen. Jag har lånat min brors busskort nu medan han är på praktik i Jönköping i några veckor. Superbra, tänkte jag eftersom jag skulle slippa lägga pengar på att fylla på mitt eget. Det har ju funkat kanon både förra veckan och veckan dessförinnan, men idag tjöt det i kortterminalen när jag drog det på bussen. Hjärtat satte sig såklart i halsgropen eftersom jag varken hade pengar med mig, och de pengar jag har kvar denna månaden kan jag verkligen inte under några omständigheter lägga på bussresor... I värsta fall får jag helt enkelt plugga hemifrån till nästa utbetalning.

Jag hämtade en bok från biblioteket och begav mig till Kotten för att hämta Kelly. Jag överraskade henne när hon smög ute vid klädhängarna och rotade efter snutten och tutten i sin väska. *s* Laila sa att hon verkade så trött och hängig, och att det glänste så i ögonen på henne, och mycket riktigt... Hon hade 38,7 i feber när vi kom hem, så det blir att stanna hemma i morgon. Även om det bara var en endagsgrej tar jag det säkra före det osäkra. Dessutom har jag mått lite konstigt sen igår också, som ni kunde läsa i förra inlägget. Det har inte blivit värre, men jag har fortfarande ont i magen och mår illa stundtals. Mysigt värre... *tss*

Jag lagade kyckling med ris och currysås, haricot verts och världens smarrigaste sallad till middag, och till och med Kelly åt en del. :) Jag gillar att vara lite huslig emellanåt, och då går pasta och mamma Scans köttbullar fetbort!

Idag har jag saknat honom mycket. Men eftersom jag har bestämt mig för att gå vidare och inte sitta här och vänta som någon jäkla panelhöna, gör jag inget åt det. Jag låter det helt enkelt rinna ut i sanden, oavsett hur lång tid det tar...
Är det en tjejgrej att följa hjärtat i svåra frågor? Vad jag har märkt tydligt är att killar allt som oftast väljer med hjärnan, dvs de väljer det som känns mest bekvämt och praktiskt. Tänker jag på egna erfarenheter hade det självklart varit både enklare och mer praktiskt att fortsätta köra på med x:et, eftersom man hade sluppit striderna, ekonomiska svårigheter och så hade ju Kelly fortfarande fått leva kvar i en hel familj. Men eftersom hjärtat sa en helt annan sak valde jag att följa det istället. Jag har inte ångrat mig, men det kanske inte är så enkelt för alla? Att inte ha hela framtiden fastspikad på en tegelvägg är kanske mer än vad många kan hantera, vad vet jag...
Nåja, det är för tidigt att börja dejta andra i nuläget känner jag. Kusinen letar tydligen för fullt efter tänkbara dejter åt mig, men jag tar det lugnt. Framåt våren lär jag garanterat kommit långt, och kan nog börja dejta lite igen. :) Det här kommer bli den första Alla Hjärtans Dag jag firar på egen hand på en jäkla massa år, men vad gör det! Jag bjuder väl hem någon annan ensam stackare på middag i värsta fall. *s*
Den här låten är så fin, även om den inte direkt vänder sig till mig. Jag har många som bryr sig om mig. <3

Dags att kolla in Tradera och se om någon vunnit mina auktioner. :)
Puss hej

1 kommentar:

Nattii sa...

jag firar gärna alla <3:ans dag med dig cissi my love <3