lördag 13 februari 2010

Jag ser det snöar... igen

Ja, visst börjar det väl bli lite trist med snö nu kan jag tycka. Nu är vi i mitten av februari redan, så jag tycker att snön borde börja fundera på att dra sig undan och låta våren komma fram. Det tror jag vi alla kan behöva!

Jag är hungrig, men har ingen aptit. Känner mig smått illamående och tror jag skulle må bättre av att äta ordentligt. Mitt kylskåp är tomt så mitt enda alternativ är vatten och bröd. Nåja, bättre det än inget... Kaffe kan jag inte heller dricka. Jag blir torr som en öken i munnen bara jag tänker på det, men hoppas det bara är en kort period... Jag får ju huvudvärk och blir groggy i huvudet om jag inte får koffein, så det är ett dilemma. Dricka kaffe och få magont och torka ut, eller inte dricka kaffe, bli groggy och få huvudvärk? Jag väljer nog det senare i alla fall... *ts*
Jag måste försöka handla lite inför nästa vecka. Mina kvarvarande pengar är lätträknade, men jag ska nog klara mig. Om inte annat får jag helt enkelt svälja stoltheten och be om hjälp. Jag tror jag skulle behöva ett extrajobb...

Igår hade vi det jättetrevligt, jag och Nathalie. Jag hjälpte henne städa sporthallen i Blomstermåla innan vi åkte hem till henne och lagade tacos. Åt så jag trodde jag skulle spricka! *s* Vi hade gjort en underbar fruktsallad som vi vräkte i oss lite senare tillsammans med vaniljkesella. Så smarrigt! Äntligen fick jag se hela Avatar, och jag älskade den! Den skildrar ju verkligen vad som händer här på jorden varenda eviga dag, folk blir bortdrivna, dödade och hänsynslöst behandlade av de som tror de är bättre och mer värda. Människan ska ju framstå som det visaste djuret på jorden, men jag tycker nog att vi står lägst i rang av allt levande. Mest utvecklade kanske vi är, men de mest meningslösa varelserna som finns...

Idag är det lördag, och det är fortfarande en hel dag kvar tills jag får hem min prinsessa igen. Jag ska sitta framför datorn och spela The Sims några timmar, och sedan ger jag mig nog iväg och besöker Belinda och Sofie en sväng innan jag dyker upp hos x:et och Kelly. Jag ska titta på Melodifestivalen där ikväll, så jag slipper vara ensam. Det suger verkligen att sitta här ensam på kvällarna. Ingen att prata med, och ingen att umgås med. Tur jag har vant mig någorlunda, men jag tycker inte att det är det minsta konstigt att jag ofta väljer att gå ut med mina kompisar när jag är barnledig istället att sitta här och känna mig ensam.

Jag ska nog gå och rosta en macka eller två och avnjuta mitt kalla vatten. *s* Ha en superlördag!
Puss

Inga kommentarer: