tisdag 2 februari 2010

Kattjävel

Hej på er!
Jag tänkte börja med att berätta om det hat jag känt mot min katt sen igår. Jag ertappade honom nämligen med att göra sina behov i min säng, IGEN! Han hade skött sig bra så väldigt länge, men nu när sanden i lådan började ta slut protesterade han såklart... *s* Dessutom har han börjat krafsa ut jorden i krukan till min yuccapalm, så jag ägnar varje morgon åt att sopa jord numera... Han springer runt som en ångvält om kvällar och tidiga morgnar för att han är hungrig och till varje pris vill väcka mig och Kelly. Ja, jag har verkligen inte känt något annat än rent och sant hat mot honom. Hemska kattf*n!
Han äter mig dessutom ur huset, eftersom hans kroppshydda behöver rätt mycket energi för att orka röra sig, och kattlådan är välbesökt. Ja, självklart springer Simba där också (speciellt eftersom han också har bojkottat kylan en period...), men det går inte att jämföra! Jag la extra pengar på att köpa klumpbildande kattsand den här månaden, för att den skulle vara så dryg. Men jag tjänar inte mer på det än på att köpa vanlig kattsand, eftersom den måste rensas minst tio gånger per dag. Gott folk, jag är bitter...

Nu kom Nathalie på besök, så jag återkommer senare! :)
Puss

Inga kommentarer: