fredag 5 februari 2010

När jag blir stor...

Hej igen!
Jag har suttit här i min ensamhet och tittat på en film jag glömt att jag ägde. Superzebran. En riktig mysfilm faktiskt, och nu känns allting lite ljusare. Lagom tills jag ska sova såklart... *s*

Jag har tänkt mycket på vad jag ska göra med mitt liv, och vad jag vill få ut av det. Jag tänker bo kvar i min lägenhet de tre kommande åren, tills jag är färdigutbildad. Därefter vill jag köpa en bostadsrätt här i närheten. Jag vet inte riktigt om det är såna de har på Kaptensstigen, men där vill jag bo. Ja, eller på Åsgärdsgatan som jag sagt så länge. Jag och Kelly ska få något eget att sätta tänderna i, men det allra viktigaste för mig är att kunna gå ut i gräset på somrarna. Är man uppvuxen i hus (nu pratar jag visserligen inte för alla såna...) så tror jag man känner sig ganska inlåst i en lägenhet med balkong som enda utemöjlighet. Så känner jag i alla fall. Ett hus har jag ju alltid velat ha, men då bör man vara två känner jag. Jag är inte så händig och driftig som det kanske skulle behövas för att bo i ett hus, så en bostadsrätt känns perfekt för min del!

Jag vill såklart ha fler barn också, men då ska jag väl helst ha någon att skaffa det/dem med *s* och jag tänker ha haft fast jobb i minst ett år. Aldrig i livet att jag tänker gå runt och skrota med så låg föräldrapenning igen! Just nu känner jag mig alldeles jättenöjd med Kelly. Jag tror jag skulle känna mig som en stor svikare om jag skaffade fler barn nu, eftersom hon inte skulle få hälften så mycket uppmärksamhet då som nu. Nej, jag själv känner att jag vill kunna ge henne 100% tills hon är lagom stor och självständig. Det där är såklart så himla individuellt, men även när jag var tillsammans med Martin hade vi bestämt att inte skaffa fler barn förrän Kelly var åtminstone fyra år.

Jag vill ju resa massor också, både själv med kompisar och med Kelly. Det kommer i sinom tid, just nu har jag inte de bästa förutsättningarna för att boka utlandsresor. Det handlar väl om prioritering, men i nuläget är just en sån grej ganska lågprioriterat.

Jag ska ta MC-kort och hoppa fallskärm innan jag dör. För när jag gått i pension tänker jag bli en tuff brud i skinnställ och kort, illrött hår. Jag kommer garanterat vara ungdomarnas favorit! :D Nej, jag tycker inte alls att det är konstigt att planera hela sitt liv såhär... *s*

Nu måste jag springa och rensa kattlådan. En frisk doft av katturin sprider sig i lägenheten, och jag smäller av om jag inte gör något åt det snart. Jag måste verkligen kastrera Sture snart...
Jag ska tvätta bort sminket och sedan krypa ner i min kalla säng. Jag tror värmen försvunnit ur mitt sovrum, för jag får nästintill ligga med dubbla täcken för att inte frysa ihjäl...
I morgon har vi trevliga planer! Återkommer med fler uppdateringar om mitt underbara liv då. *s*
Puss och godnatt!

Inga kommentarer: