torsdag 11 februari 2010

Offer no. 1

Godkväll gott folk!
Jag vill börja med att bekänna att jag har dödat någon idag. Det var fruktansvärt och verkligen inte min mening, men jag tror jag dödade någon. På väg hem från fikat hos Jennie, som för övrigt var MYCKET trevligt, hoppade Bambi ut på vägen framför bilen och jag hann inte reagera i tid. Slängde mig på bromsen och skrek för full hals, men det var för sent. Stackaren låg orörlig på vägkanten några meter bakom bilen, och jag skakade, tjöt och var allmänt hysterisk tills jag ringde min mamma. Hon skulle skicka ut pappa, och efter en stund fick jag ett samtal från polisen som pratat med min käre far. Fick lämna uppgifter om plats samt mina adressuppgifter och registreringsnummer.
Jag satt kvar med varningsblinkersen på tills min pappa dök upp. Hade stenkoll på stackaren bakom mig, och vid det här laget hade han/hon rest på sig, och stod på ostadiga ben alldeles stilla i säkert fem minuter innan det segnade ihop och föll ner på marken igen. Jag mådde så dåligt! Jag såg aldrig när det försvann, men borta var det när pappa kom. Polisen hade skickat ut en jägare som skulle leta reda på det och skjuta det om det var illa däran. Usch! Det var mitt allra första offer av större storlek... Stackars Kelly fattade inte varför vi stod stilla där i skogen. Haha!
Min bil klarade sig utan skador bortsett från en spårlöst försvunnen grill och lite skador på plasten framtill. Men vad gör det, jag hoppas innerligt att Bambi överlevde! Jag är ju så blödig...

Jag lämnade av Kelly hos pappa Martin och drog hem till päronen för att äta middag. Kom inte hem förrän precis nyss, så jag har trots en och annan dålig stund haft en väldigt bra dag. Tack alla inblandade, och förlåt alla rådjur där ute! Jag höll åtminstone hastigheten... *s*
Puss hej!

Lilla Elin har gått och blivit stor. :)
Mamma Cecilia blir helt enkelt inte särskilt bra på kort. Tröttnar ändå inte på att försöka. ;)
Busungarna på toaletten!
Min lilla tokprinsessa och polaren Theo käkade godis i soffan. (Notera att Kelly försöker se ut som en kanin. ;))
Facebook är en drog som inte ens kan undvikas när man har finbesök! Haha! ;D

2 kommentarer:

kultjej sa...

haha. Jag chattar med Linda där ser jag! ;)

Anonym sa...

Jag har följt den här bloggen ett bra tag nu och tycker alltid du blir så bra på kort! So keep on!