tisdag 2 februari 2010

Sjukstugan & lite Lindy Hop

Godkväll gott folk!
Kelly har somnat, och jag har tagit itu med disken från middagen, druckit en kopp te och ätit en chokladboll. Nyttiga jag! *s*
Jag har fått ont i halsen, men illamåendet är helt klart bättre nu! Jag försökte undvika kaffe första halvan av dagen för att se om det blev bättre, men icke. Pratade en sväng med mamsen, och jag tror att jag kom fram till att det är någon enkelt form av magkatarr jag har. Ja, den tanken har faktiskt flugit genom mitt huvud flera gånger innan, men jag tycker det känns lite löjligt att skylla på magkatarr om man inte säkert vet. Nåja, nu skyller jag på det i alla fall. För det senaste året har jag alltid fått magont och mått illa om det varit mycket ett tag. Även om jag inte känner mig stressad som i att springa runt och "måste" göra hundratals saker varje dag, så finns det så många andra faktorer som utlöser mina stresskänslor.

Jag borde visserligen fattat att det är något stressrelaterat för längesen, liksom mina handeksem. De dyker upp som gubben i lådan när jag har ovanligt mycket i huvudet. Tack och lov har det aldrig kommit tillbaka fullt ut sen jag var gravid, nu kan jag enkelt mota bort dem med lite salvor. Peppar peppar!
Jag ser mig själv som en ganska stresstålig person på jobb och sådär, men i övrigt hanterar jag stress väldigt dåligt. Det krävs inte alldeles för mycket för att jag ska bli sliten både fysiskt och psykiskt. Nu gissar jag väl på att det hänger ihop med ekonomin, jobbiga känslor, skolan och allt jag känner att jag "måste göra". Strike!

Kelly och jag har bara varit hemma och tagit det lugnt idag. Ja, bortsett från den tvungna turen till Netto för att inhandla diverse nödvändigheter. Det är då inte lätt att sitta inomhus och häcka när man är ensam och bara måste ha något!
Hon hade bara 37,8 i feber idag på morgonen, och då gav jag henne inte någon tablett eftersom jag tyckte hon verkade så pigg. Jag har aldrig varit så mycket för att knapra tabletter i onödan, så det går lite ut över henne i såna här situationer (ja, märker jag att hon lider får hon självklart smärtstillande!). Men nu framåt eftermiddagen var febern uppe i 39,1, och hon var så trött och gnällig att jag inte tvekade att trycka i henne en panodil.
Vi har tittat på Pippi på rymmen en och en halv gång, och Pippi på de sju haven har nog gått om tre gånger under dagen. Lovely! *s*

Natta kom förbi som ni såg i det förra inlägget, och vi fikade nybakade frallor och pimplade kaffe. Ett mycket uppskattat besök både av mig och Kelly. Det måste bli ordning och reda på det här nu Nathalie, inte såhär långa pauser i förhållandet hädanefter! ;)

Jag lagade köttfärssås idag. Underbart gott! Kelly käkade pasta till, men eftersom jag utforskar mina nyttiga sidor lite då och då gjorde jag en bönsallad med kidneybönor, kikärtor, purjolök och fetaost (obligatoriskt här hemma numera!) med lite olja och kryddor. Det var helt klart bättre än den ordinarie pastan! :)

Eftersom jag missade skolan idag, är jag tvungen att fixa en individuell uppgift och skicka in. Tack och lov verkade den inte så krånglig! Jag antar att det är lika bra att få den överstökad... Här bjuder jag på lite videor. Såg på So you think you can dance ikväll där öppningsnumret var Lindy Hop, och kom fram till att det måste vara en av de gladaste existerande danserna. Vill kunna!
Puss på er!




Lugn start, men om ni kollar in från 1:24 snackar vi svängigt! Jag måste erkänna att jag blev störtkär i killen. Dax Hock heter han. Skicka honom på posten tack! :D

Inga kommentarer: