måndag 1 mars 2010

Back in tha hood!

Hej på er!
Jag vet att ni saknat mig, men nu är jag äntligen tillbaka! *kors i taket* Jag var lite orolig att jag skulle köra ihjäl oss alla på vägen hem igår, med tanke på att jag var så himla trött i huvudet. Vi väntade såklart till sent på eftermiddagen, och jag tog det tillräckligt lugnt i lördags för att kunna köra hem, bara så ni slipper oroa er för att jag skulle kört påverkad. That's just not me... Skulle faktiskt aldrig sätta mig i en bil om jag inte vore helt säker på att jag skulle klara ett alkolås utan problem. Vi kom dock hem helskinnade, trots att jag körde fel och drygade ut hemfärden med en sisådär 40 minuter. Inget att gnälla över, men lite jobbigt var det allt...

Vi har haft en jättebra helg med MASSOR av mat, trevligt folk, roliga fester och enorma mängder skratt. Såklart kan det inte alltid bli som man tänkt sig, så en och annan catfight blev det bland diverse personer, men inte värre än att vi kunde skratta åt det i efterhand. :)

Igår gjorde jag något som jag blev väldigt stolt över måste jag berätta. Jag raderade alla sparade söt-meddelanden på min telefon, och idag plockade jag bort någon ur min kontaktlista på msn. Jag måste helt enkelt göra allt för att slippa falla tillbaka och tänka för mycket, även om det händer väldigt sällan numera. :D

Kelly blev så glad när jag kom hem igår! Nathalie hade suttit barnvakt hela dagen för att hennes pappa skulle iväg en heldag i Hultsfred (tror jag...). Jag måste väl tillägga att hon varit sjuk hela helgen, så det blev självklart en viss diskussion om detta, trots att jag själv faktiskt inte kunde göra så mycket än att lämna beslutet åt den ansvarige för stunden... Vad jag sen tycker om det handlandet är min ensak, men jag litar helt och fullt på Nathalie och de hade haft det jättemysigt hela dagen! :)
Eftersom hon som sagt varit dålig i magen och haft feber till och från hela helgen, stannade jag hemma från min viktiga föreläsning idag för att få umgås med henne. Jag behövde själv vila, så vi däckade samtidigt runt elva och sov ett bra tag.
Natten till idag var rätt jobbig, och jag var dödstrött när jag vaknade idag innan sju och blev tvungen att gå upp med prinsessan. Igår hade Kelly nämnt för Nathalie att "gubben" stod och tittade på henne, och att hon tyckte Nathalie skulle be honom sluta. Det gjorde dom också, och bad honom komma tillbaka vi nio för att då skulle vi fika. *s* Klockan nio säger Kelly att "gubben" var där igen, och ville att Nathalie återigen skulle be honom sluta. Är det konstigt man blir misstänksam!

Jag vaknade runt halv fem inatt och hade drömt en mardröm om spökerier, och därefter kunde jag inte somna om ordentligt förrän vi skulle upp för dagen. Simba var ute, och Sture låg som vanligt på min huvudkudde, men jag kunde höra (eller inbillade mig helt enkelt...) tassande av små kloprydda fötter på parkettgolvet, och kände mig väldigt iakttagen... Blev tvungen att tända upp både i köket, hallen och sovrummet för att efter säkert en timme kunna somna om ordentligt igen. Har gått omkring med en konstig känsla hela dagen, men det kan ju helt enkelt ha med tröttheten att göra. Kelly har inte nämnt något om någon gubbe idag i alla fall... Jag vet att det låter löjligt... *himlar med ögonen*

Idag har vi ägnat hela dagen i stort sett åt att pussas och kramas och bara njuta av att jag är hemma igen. Borta bra men hemma bäst! :)
Tog en lång promenad och gick förbi affären på hemvägen. I kön blev jag så fruktansvärt bitter. Ja, jag har faktiskt inte känt mig så ful och tjock på länge, och det gjorde det inte bättre av att ett par långa, supersmala, skitsnygga småbrudar stod i kön bredvid mig... Får försöka dieta lite nu i veckan och se till att hålla mig superfräsch så fort jag ska ut bland folk för att hålla bitterheten borta! *ts* Kelly verkade känna av mitt kommande humör, för hon började vråla Pippi Långsrumpsången (ja, hon kan nästan hela utantill, med rätt toner och allt! *stolt*) så högt hon bara kunde, och alla bara tittade på oss. Haha! Och det bästa av allt är att hon ersätter "Det är inte illa" med "Det luktar illa". Min finurliga lilla primadonna! *asg*

Vi har ägnat hela dagen åt Nalle Puh (ja, för nu har hon dissat Pippi Långstrump för en ny, mjukare idol! :D), och det är faktiskt riktigt skönt med semester från världens starkaste tjej. :P
I morgon ska jag ta en chansning. Kelly får följa med mig in till skolan för ett par timmars grupparbete om jag tycker hon verkar lika pigg i morgon bitti som hon varit idag. Jovisst (för er som läst på fejjan), hon spydde under middagen idag, men jag kopplar inte det till någon magsjuka med tanke på att hon satte i halsen och hulkade upp allt... De allra flesta gånger vi äter korv får hon upp det, så jag börjar undra om hon helt enkelt inte tål det. Kan man vara allergisk mot korv? *funderar*
Nåja, trevligt var det då inte. Vi satt inne vid teven och hade mysmiddag med korv och potatismos i tunnbröd, jag skulle precis börja äta, och då tar jag emot en spya i handen, och hon lyckas till och med pricka min tallrik. Tackar! *s* Stackars liten, slängde henne i duschen, och tog sen itu med stinket... Vilken tur jag inte är känslig, för hade det varit hennes pappa hade han matstrejkat i en vecka! Haha!

Nu ska jag lägga in bilderna från Halmstad i datorn, betala mina räkningar och slutligen bjuda er på lite peek-a-boos' från vår galna helg. What happens in Halmstad, stays in Halmstad! ;D
Puss hej!

Inga kommentarer: