fredag 26 mars 2010

En älskvärd fredag

Hej på er mittinatten!
Jag lyssnar på lite musik och planerar att strax gå och lägga mig. Det blir en tidig dag i morgon igen, ska hämta Kelly hos Martin vid halv nio och sedan får jag ha henne för mig själv hela dagen! Han jobbar och då är det klart jag ställer upp. Vi ska ränna runt som tokar över hela köpingen i jakt på diverse nödvändigheter. En sväng in på Systemet också eftersom jag antingen glömde eller helt enkelt inte fick de pengar jag tog utöver beloppet på mitt kort idag.

På jobbet gick det kalasbra som vanligt! Jag tror jag förgyllde många människors dag med mitt bländande leende och klyschiga skämt. ;) Det kändes skumt att sluta redan klockan fyra eftersom jag annars brukar vara med vid stängningen vid sex. Nåja, jag hann ju göra massor med resten av dagen tack vare det! :)
Martina mötte upp mig och vi handlade både alkohol tills i morgon, mat tills idag, hyrde film och stupade sedan in i min lägenhet. Jag lagade grekiska färsbiffar med fetaost, Martina fixade salladen och Tzatzikin låg snällt i sin påse och väntade på att bli slukad. *s*
Resten av kvällen har vi ägnat åt att vräka popcorn, chips och glass till den underbara filmen En shopaholics bekännelser. Tack min fina pingla för en underbar kväll!

Många tankar har snurrat i mitt huvud idag, men jag väljer att öva prickskytte på dem och fokuserar istället på sånt som inte behöver grubblas över. Morgondagen bland annat. Förfest hos Nathalie i Blomstermåla och vidare till Rockabillyfesten i folkan! :D
Jag kan också glädja mig åt att alla mina räkningar är betalda, däribland sjukhusräkningen (som jag valde att betala själv...) och mina parkeringsböter (ja, har ni hört på maken!). Jag kan nu konstatera att jag kommer klara mig en hel månad utan att behöva överväga att ta till extrema metoder. *s*

Usch, jag är helt slut i både kroppen och huvudet just nu. Jag vill ge er en låt jag tokgillar, och med den säger jag godnatt och hoppas på att ni alla får en härlig natt med många fina drömmar.
Puss puss!


Inga kommentarer: