torsdag 25 mars 2010

Guds vägar äro outgrundliga

Jag har faktiskt aldrig förstått vad de där orden betyder, men något klokt borde det vara... Åtminstone för en religiös. *s*
Jag har precis suttit och läst igenom massa gamla sparade msn-loggar. Borde nog ta bort dem, men jag skriver ju om dem. Om allt det här *sveper med handen över ingenting* som varit och som det blev. Ja, jag skriver en bok. Den kommer säkert aldrig bli färdig, men det vore en jävligt bra story!
Jag sitter och snyftar och skrattar om vartannat och tänker att "tänk om vi hade vetat då det vi vet idag". Då hade vi nog inte ens försökt få ihop tillvaron. Jag lät så klok så väldigt ofta. Jag vet ju att jag är klok, men så klok har jag nog aldrig varit i hela mitt liv! Min skeptiska inställning lyste igenom på lång väg, och jag visste nog innerst inne hur det skulle bli. Visste, men hoppades på att det skulle bli helt annorlunda...

Jaja, det här var ju en dålig idé. Och inte har jag betalat några räkningar än heller! Jag ska gå ut och titta om jag ser några stjärnor på himlen, och sen måste jag ta tag i utgifterna. Jag fick i loggarna se att jag är skyldig honom pengar... Har jag råd ska jag skicka ett kuvert med dem så jag slipper ha det på mitt samvete. Borde skicka honom min sjukhusräkning också för den delen. Kan ju skylla på att det var han som orsakade mina hemska magproblem! *ts*
Ha en underbar natt!

Inga kommentarer: