söndag 7 mars 2010

Hoppsan Daff Daff!

Godkväll kära läsare!
Jag har precis läst texterna vi skulle läst inför föreläsningen i morgon, och bara en sån liten grej gör mig mer motiverad! Jag brukar annars vara usel på att göra det jag ska inför varje föreläsning, men jag måste verkligen kämpa nu för att nå dit jag vill.

Sitter och lyssnar på musik och försöker att inte tänka så mycket på ensamheten. Kelly är återigen överlämnad till pappa Martin, och de första dagarna är alltid mer eller mindre jobbiga. Vi har åtminstone haft en härlig sista dag tillsammans (låter som om vi inte kommer träffas mer...). Jag fick min efterlängtade sovmorgon, och gick inte upp förrän klockan nio idag! Tog en lång mysfrukost och gick sedan ut en sväng i det vackra vädret. Åh vad jag älskar solen! :D
Jag hann få i Kelly lite lunch innan vi packade ihop oss och gav oss av för att se teatern Hoppsan Daff Daff på Solhem klockan två. Mötte upp Vickan och Hannes och gick tillsammans bort. Med tanke på att Kelly inte sovit något vart jag lite skeptisk till hur det skulle funka, men man måste våga chansa. ;)
Det gick dock jättebra, trots att hon var lite orolig först och ville gå hem. Clownen var jätteduktig och till och med jag fick mig ett och annat skratt! Kelly började efter en liten stund intressera sig mer för föreställningen och klappade till slut händerna tillsammans med de andra barnen. Ja, teater är nog väldigt nyttigt att gå på med jämna mellanrum. :)


Efter en välbehövlig powernap (för Kelly) packade jag ihop alla saker hon skulle ha med sig till sin pappa, och sedan tog vi Hyndan bort till Charlotte och Paul. Vi "vuxna" och lilla Lovisa satt och fikade i deras totalt underbara kök medan Kelly sprang runt som en skållad antilop och skrattade tills hon kiknade i sällskap av Gabriel. :)

Helt klart mina drömmars kök. Love it!

Jag känner inte att ni får särskilt mycket läsning av nöje ikväll, men man får faktiskt ha dåliga skrivardagar ibland också. :) Bjuder er på en bra låt istället, så hörs vi mer i morgon!
Puss på er

Inga kommentarer: