tisdag 23 mars 2010

I love shopping!

Hej mittinatten.
Jag är precis hemkommen från min älskade pulla och ögonen grusar snart igen. Det var ju inte meningen det skulle bli såhär sent, men vad gör man när samtalsämnena tar över och man bara inte vill åka hem? :)
Jag skulle stannat hemma och pluggat egentligen, men jag tror vi båda behövde varandra för mycket för att låta något sånt komma emellan. Jag har trots allt hela morgondagen på mig till plugg, och jag har åtminstone hunnit förbereda en hel del till dockteatern, så nu är det "bara" det skriftliga kvar. Me like... NOT!

Jag och mamma hade några härliga timmar inne i Kalmar. Som plåster på den senaste tidens köttsår fick jag hem ett rabatthäfte från Handelsstaden Kalmar häromdan, och däribland TVÅ hela värdecheckar på Gina Tricot. Kunde det bli bättre?! Trehundra kronor kunde jag handla för, utan att bränna en enda krona på egen hand. :D Det fick helt enkelt bli en lovely klänning att ha på mig på lördag, och en ny, fräsch sjal.
Vi skippade Donken, men satsade istället på kaffe och semla på Holmbergs(?) Konditori. Mycket gott men mycket dåligt för samvetet! I morgon får det bli pulver för hela slanten...

På väg hem med min cykel från Martina nu, funderade jag lite på det där med att köra över någon av en olyckshändelse. Jag kom cyklandes i full fart mellan husen här i Ljungnäs, och från att ha cyklat mot en husfasad med upplyst portdörr och in i ett totalt mörker kan vara förödande för både mig, min cykel och för eventuella mötande. Man ser absolut ingenting utan cyklar bara lite på känn och hoppas att denne eventuella mötande ska finna sig i tid och skrika högt innan jag kör över denne. Risken med detta finns ju att jag blir så rädd att jag kör över denne ändå, eller hamnar i diket. Ja, det där måste jag nog fundera lite på. Kanske det är meningen att man ska ha cykellyse? *ts*

Jag funderar allvarligt på att klippa av mig håret. Jag tror inte jag vågar köra på en pagefrisyr, men med sådan här längd som på bilderna nedan kanske. Vad tror ni? Grejen är ju att jag verkligen gillar mitt långa hår, men så slitet som det är nu måste det nästan klippas av! *suckar* En skönhet klär i allt som min mamma brukar säga. ;)



I morgon måste jag komma upp i tid så jag hinner ägna hela långa dagen åt att skriva på mitt projekt. Jag är fortfarande i chock över att jag redan är färdig med tentan, två hela dagar innan den ska skickas in! Det har nog aldrig hänt förr tror jag, men såklart jag är lite nöjd med mig själv. Jag kan om jag vill har jag ju bevisat. ;)
Dags att krypa ner i sängen nu.
Godnatt!

Inga kommentarer: