måndag 22 mars 2010

I taket lyser stjärnorna

Hej på er mitt i natten!
Jag är precis hemkommen från mina föräldrar och mitt humör är på topp! Ja, bortsett från lite huvudvärk mår jag riktigt bra! Varför ska jag sitta och må dåligt över någon som inte vill ha mig när jag kan ta chansen att träffa någon som faktiskt uppskattar mig för den jag är? :)
Kopplade på charmen, pratade med lite folk och skapade lite dejtmöjligheter på ett håll eller två. Det gillar vi! *blink*
Jag är nästan färdig med hemtentan nu, bara lite ändringar som ska göras innan onsdag och sen skickar jag in det. I morgon ska jag dessutom påbörja mitt sagoprojekt och börja kika på pysslet jag fick med mig hem från Caroline. Det här kommer bli kanon!

Jag cyklade hem från mina föräldrar efter ett par timmar med prat och uppmuntran, och tittade upp på himlen för att mötas av ett vackert hav av stjärnor. Så obetydligt liten man känner sig! <3

Morgondagen ska ägnas åt plugg som sagt, och sen tar jag Hyndan in till Kalmar och möter upp mamma som slutar jobba vid halv tre. Vi ska gå en runda på stan och käka lite mat på Donken. Jag fick hem ett häfte med värdecheckar på diverse butiker i Kalmar och det var ju alldeles underbart! Gina Tricot, here I come! Kanske ska ta och investera i något fint till rockabillypartyt på lördag? :D
Ja, jag fick med mig ett paket med Naturdietpåsar från päronen också, så från och med i morgon satsar jag på viktnedgång och träning! Nej, jag tänker inte sluta äta, bara byta ut ett mål eller två om dagen med en äcklig pulverdryck, så mitt planerade besök på Donken känns inte alltför hemskt. *s* Vi fick ju en värdecheck därifrån också, två Big Mac till priset av en och det går ju bara inte att skippa! ;)

Jag har pratat lite med en pudding från höstklassen och upptäckt att han är helt galet charmig! Kanske skulle ta chansen att träffa honom och se om det klickar? *fnissar* Lite trevligt umgänge dör man ju inte av även om jag inte har några som helst planer på att inleda något seriöst på ett bra tag.

Jag saknar min prinsessa massor redan! Nästa mammavecka lovar jag mig själv att ta vara på tiden och jag hoppas innerligt att det inte blir fullt lika mycket skola då som det varit den gångna veckan... När man väl har chansen att bara sitta och mysa ägnar jag mig istället åt saker som verkligen skulle kunna vänta, disk, tvätt och annat onödigt. Tid för kärlek måste få vara viktigare än sånt trams som man faktiskt kan ägna sig åt vid senare tillfällen!
Nu ska jag strax sova så jag orkar upp i tid och plugga. Känner jag mig själv rätt kommer jag snooza alldeles för länge så jag inte hinner med hälften så mycket som jag borde... *tss*
Godnatt med er!

Inga kommentarer: