söndag 28 mars 2010

Jag säger som Calle Moraeus...

... Underbart! :) Jag har haft en fantastisk helg på alla sätt och vis, och nu är jag laddad för ännu en härlig mammavecka! <3
Gårdagen tillbringade jag med min fina prinsessa innan jag överlämnade henne åt barnvakterna på Snäppegränd. Gjorde mig snygg inför kvällen, och sedan åkte jag och Martina med min lillebror till Nathalie i Blomstermåla. Vi hade en kanontrevlig förfest med mycket skratt och bra musik. Det var väldigt mycket folk på Rockabillyn och vi dansade massor! Varken jag eller pullan kände oss på topp, så vi åkte hem framåt ett redan. Det var visserligen skönt att komma hem i lagom tid...

Idag vaknade jag upp ganska tidigt och insåg att jag inte ställt om klockan när jag la mig inatt. Visst är det härligt att äntligen ställt om till sommartid igen?! :) Jag totalvägrade att gå upp, och låg kvar i sängen tills klockan slog tolv (ja, nu har ju inte jag några klockor som låter alls förstås...) och hävde i mig några koppar kaffe innan jag inledde dagens storstädning. Jag förstår inte vad grejen är, dagen efter en fest ägnar jag nästan alltid åt storstädning! *s*
Det blev åtminstone skinande rent, och efter att ha tvättat alla sängkläder luktade det underbart i hela lägenheten!
Kelly kom hem vid tre, och då var hon dödstrött och däckade på soffan direkt. Då passade jag på att vika all tvätt, fräscha upp mig och diska innan jag fick liv i henne en timme senare.
Jag hade lite beslutsångest vad gällde dagens middag, men det slutade med att vi vräkte ris, sås och schnitzel. Kelly äter så duktigt nuförtiden!

Jag tänkte ägna kvällen åt så lite som möjligt. Ska poppa mig en påse smörpopcorn och titta igenom sortimentet på Ellos och H&M. Kelly behöver en ny vårjacka och ett par skor, och jag har ju så ofantligt många rabattcheckar på de där *pekar* ställena. Toppen!
Nej, nu ska jag jobba på bilderna jag ska visa er ikväll. :)
So long!

Inga kommentarer: