fredag 19 mars 2010

Kung för en dag

Ja, eller i mitt fall drottning... Jag står där i charkdisken, skiner som en stor sol och är så snuskigt trevlig så jag nästan mår illa. Och vet ni vad, jag älskar det! Jag har så jäkla kul bland alla kunder och mina härliga medarbetare så tio timmar betas av på nolltid! Jag tror nästan att jag härmed kan titulera mig som mästarinna på korvar och skinkor i alla storlekar, former och färger. *asg* Fula fiskar är också ett stort mästarämne, även om stenbitarna i fiskdisken var långt ifrån de fulaste fiskarna jag träffat på. ;) Jävlar så fyndig jag är! Jag blir nästan tårögd... *s*

Efter att ha städat klart och stängt charken, handlade jag med mig lite nödvändigheter och hämtade upp en fet pizza på väg hem. Min pappa och lillasyster var barnvakt ett par timmar, eftersom Kelly inte kunde stanna kvar på dagis längre än till klockan fyra. Hon blev överlycklig när jag kom hem med pizza (som ni förstår händer detta ganska så sällan...), så vi ägnade en hel timme åt att sitta och äta och mysa i soffan. <3

Utan minsta krångel la hon sig i sängen och somnade på nolltid, så jag passade på att duscha och fixa lite fredagsmys. Ja, det där kanske kan tolkas på flera sätt, men mitt enda fredagsmys den här veckan var påskmust, morotsstavar och vitlöksdip. :D
Det var flera lite äldre par som var och handlade av mig idag. De köpte räkor och lite annat smått och gott att ha till vinet de skulle dricka tillsammans ikväll. Jag blev faktiskt lite bitter för en sekund, för JAG vill ju också kunna sitta med någon jag tycker om, äta räkor och dricka vin på fredagskvällarna. Tålamodet är människans bästa vän, jag får väl försöka komma ihåg det när saknaden av någon att dela tillvaron med blir för stor. :)

I morgon ska vi till singelmammornas Mecka; Leos Lekland! Det ska bli hur trevligt som helst, och jag tänker se till att vara så snygg som möjligt ifall jag träffar på någon puddingpappa. ;)

Resten av kvällen ska ägnas åt plugg. Biblioteket hade visst ringt och efterlyst lite böcker som någon väntar på. Jag måste dock ha dem för att kunna göra klart tentan, så min tanke är att om jag lägger i en högre växel, kan jag vara klar i helgen och lämna tillbaka dem tills på måndag. Jag tar gärna förseningsavgiften, bara jag får klart tentan och blir godkänd. :)
Vi hörs i morgon mina kära vänner, och då lovar jag att uppdatera er med lite bilder! Jag är bildperiodare har jag upptäckt... Nu har jag ju varit väldigt dålig med bilder här på bloggen, medan andra perioders inlägg är fullproppade med bilder nästan varje dag. *tss*
Au revoir!

Inga kommentarer: