torsdag 11 mars 2010

Man tar vad man har

Godkväll!
Jag sitter i skrivande stund med en kopp varm choklad och njuter av livet. Jag hade en ordentlig svacka idag när jag kom hem från Kalmar, men återhämtade mig efter ett par timmars spontan sömn. Och jag som aldrig sover på dagarna! Jag antar att det hela blev lite jobbigt, många tankar som kom tillbaka... Att sen känna sig som en smutsig disktrasa för motbjudande för att ens ta i, hjälpte inte särskilt mycket. Men, jag gillar läget och trots att jag har gått vidare har jag inte glömt. Kommer jag någonsin göra det egentligen? Jag är helt ärligt glad att han verkar ha kommit långt, trots att han faktiskt såg ut som ett riktigt vrak när jag såg honom sist...

Min allra käraste Martina kom förbi en snabbis nu ikväll, och det behövdes verkligen! Jag blir alltid på bra humör när hon är i närheten. <3

Idag har jag inte skött mig särskilt bra. Jag, Carro och Jimmy åt pizzabuffé på Italia i Kalmar idag, helt fruktansvärt onödiga 85 kronor egentligen men mycket gott var det! Det är inte konstigt att folk föredrar att äta lunch på McDonalds där man kan få en hel måltid för 50 spänn, när de flesta andra restaurangerna tar nästan det dubbla för en lunch... *fnyser*
När jag vaknade upp efter min plötsliga däckning var jag lite småhungrig, men kände inte för att ställa mig och laga mat. Gjorde en toastmacka istället, och nu blev jag tvungen att ta ännu en macka för att få upp mitt blodsocker lite. Mycket dåligt, men jag tar igen det. Jag tog åtminstone min obligatoriska promenad, vilket jag varit väldigt duktig med den här veckan. Promenader och mycket morötter, det är min filosofi. ;)

I morgon ser det inte ut som att jag kommer komma hem alls efter jag lämnat min kära lägenhet och åkt in till skolan. Vi har en lång föreläsning som täcker hela förmiddagen, och därefter ett grupparbete som kommer ta ett par timmar. Klassfesten börjar runt klockan sex, vilket innebär att jag inte tänker sätta mig på bussen och åka hem för att sedan åka tillbaka efter knappt en timme. Nej, jag följer istället med min kära klasskompis Ann hem, har trevligt med de andra i klassen på festen, hänger på till Club Live på forna Bistro och spenderar sedan natten i hennes lägenhet för att slippa betala nattaxan på bussen hem. Åker jag hem på lördag, åker jag ju på busskortet vilket innebär att jag sparar in en del pengar. Smart va? :)

Jag måste bara berätta om en lärare vi har haft nu i samband med boksamtalen. Hon har alltid håret uppsatt med något väldigt underligt. Första gången jag såg henne kunde jag inte fastställa vad det faktiskt var, men när hon kom tillräckligt nära höll jag på att brista ut i ett äkta gapflabb. Kvinnan hade satt upp håret med en påsklämma! Nåja, man tar vad man har helt enkelt. Haha!
Det är dags för mig att sova nu, men jag lovar att uppdatera er om klassfesten på lördag. Ha det underbart tills dess!
Puss och kram

Inga kommentarer: