måndag 8 mars 2010

Några timmar på en pinnstol

Hej på er!
Det är ganska sent nu, och jag börjar köra på övertrötthetsenergi vilket säkert kommer resultera i att jag kommer ha svårt för att somna sen. *himlar med ögonen*
Jag var uppe med tuppen idag, klockan sex närmare bestämt så jag antar att jag var lite tidigare... Iväg till skolan och körde två dryga föreläsningar innan lunch, käkade och sedan var det dags för vår gemensamma filmupplevelse. Det ni, under skoltid dessutom! ;) Vi tittade på The Reader, en riktigt hemsk-fin snuskfilm måste jag påstå. Jag blev mäkta bitter under de hetaste kärleksscenerna... *s* Hade träsmak så det hette duga efter över två timmar på en stenhård pinnstol, men vad gör man inte för skolan! Vi kunde ju inte förvänta oss biofåtöljer och maskinpoppade popcorn direkt, men vi var nog rätt nöjda allihop ändå. :)

Därefter körde vi på ett grupparbete, och sedan fick jag äntligen slänga mig på bussen hem! Somnade som en stock och trodde i ärlighetens namn att jag hade åkt med förbi Mönsterås när jag vaknade upp, men icke! Jag har haft tur hittills... ;) Sprang med cykeln (ja, för jag invigde våren med min cykel idag!!) till biblioteket och lånade hem ett gäng böcker att välja på inför morgondagen med boksamtal i min kommande VFU-klass. Jag står i valet och kvalet mellan Håkan Bråkan och Hemliga King-Kong, så jag ska läsa igenom dem båda en gång till innan läggdags...
Flög in och bytte om när jag väl kommit hem och gick direkt iväg till x:et med vagnen och lite fler pyjamasar. Pussade och kramade på prinsessan lite snabbt, och tvingade mig själv att hålla mig vaken hela vägen hem. Vore lite snopet att somna mitt i promenaden kan jag tycka... *s* Träffade på en före detta flört andra gången för dagen på vägen hem, kan det betyda något? Haha! Ja, sällskap till vårpromenaderna kanske... :) Dessutom har jag chans till att få träffa en superhärlig kille i helgen, men jag vet inte om jag vågar ta den chansen just nu. Kör på livlinan "ring en vän" och rådfrågar allra bästa Sanna i morgon. :P Det märks att våren är på väg, tycker ni inte!

Maten har nog inte smakat så bra på länge som den gjorde när jag äntligen, äntligen fick sätta mig ner i min soffa och ta första tuggan! Jag ringde och pratade med min handledare nu ikväll också, så nu känner jag mig mycket bättre till mods! Hon lät hur trevlig som helst, och jag är plötsligt övertygad om att det hela kommer gå utmärkt, även om jag gör bort mig lite. Jag kommer ju ha 5 veckor på mig att åtgärda de eventuella skadorna av första intrycket om allt nu skulle gå fel. Haha! Positivt tänkande. :)

Jag vet att det alltid blir så långa (och ibland tråkigt långa) inlägg att läsa. Jag gick och filosoferade lite idag, och kom fram till detta: Jag har så många ord som trängs och slåss om utrymmet i min hjärna, och enda sättet att slippa huvudbry- och värk är att slänga ut dem på papper, eller som i det här fallet i ett blogginlägg. Jag vill ju berätta för er om mina dagar likväl som att jag vill berätta och reflektera över alla mina tankar och känslor. Jag skriver ju trots allt bloggen för att jag själv ska få rensa ut hjärnan lite, att sen så pass många står ut med att läsa är ju bara ett stooort plus. :D

Jag borde gå och lägga mig nu. Tänkte promenera bort till skolan i morgon så jag får lite frisk luft och tid att gå igenom min högläsning innan jag är redo för avrättning. Önska mig lycka till! :)
Puss och godnatt

Inga kommentarer: