tisdag 30 mars 2010

Påskfint!

Åh nu är snart påsken här och det känns underbart! Det har varit fullkomligt fantastiskt väder idag dessutom, så jag och Kelly har varit ute och lekt en massa! Träffade på Wilma, Belinda och Sofie och passade på att gunga lite med dem. Wilmas pappa var också med på ett hörn där ett tag. Härliga människor! <3

Vi tog oss en liten sväng i skogen, jag och Kelly, och plockade påskris. Så efter en efterlängtad middag som blev totalt misslyckad satte jag fjädrar och små nyinköpta prydnadsägg i riset, satte ut en vas på balkongen och en på soffbordet. Påskliljor handlade jag också idag, så nu ska det bli spännande att se när de slår ut! :)
Man pyntar alldeles för lite i påsktider har jag kommit på, i alla fall jag. Det är ju roligt för Kelly framför allt (nej där ljög jag, det är precis lika roligt för mig!) att ha lite kycklingar, fjädrar och målade ägg här hemma. Äggmålning! Det måste jag skriva upp på schemat för veckan. :)

Jag blev helt förfärad när jag fick höra att Desperate Housewives var inställt den här veckan! Fruktansvärda kanal 5, shame on you!! Jag som hade gått och längtat hela dagen... Tack och lov är det åtminstone Cougar Town och Christine innan den här tisdagen är över. Ja, jag är teveberoende... *tss*

Jag blir så trött på så många människor såhär emellanåt. Idag var det nästan catfight i klassen, vilket är totalt oundvikligt med tanke på att vi är en sisådär 20-25 brudar som ska samsas. *himlar med ögonen*
En hemsk människa från mitt forna liv (nästintill helt förträngd dessutom) stod och försökte banka i Martin en massa skit i helgen och det gör mig totalt vansinnig! Jag ska se till att punktera puckot om jag får höra att det hänt en gång till. *tjurig*

Jag bara måste bjuda er på en underbar låt! Ni har säkert hört den redan, men det bryr jag mig inte om. Lyssna er trötta och njut av livet nu när våren äntligen är här! :D
Puss på er alla!

Käre Tomten, ge mig en bög i julklapp!

Inga kommentarer: