tisdag 2 mars 2010

Sjukstugan Deluxe

Hej på er kära läsare!
Idag är det så underbart väder att jag får fjärilar i hela kroppen. Kan det vara våren som smyger sig på? :) Tråkigt nog sitter jag inlåst i min lägenhet och tar hand om min sjuka lilla prinsessa. Det blev inget Kalmar idag med tanke på att hon spydde flera gånger under första timmen vi var vakna. Stackars liten... :(
Så ja... Vad har vi haft för oss? Torkat ofantliga mängder spya, slängt flera ombyten kläder i tvätten, torkat golvet och soffan skinande rena ett flertal gånger, och tittat på Nalle Puh oavbrutet i fem timmar. *yeey*
Runt halv elva ville Kelly ha köttfärssås, och trots att jag var något skeptisk gjorde jag såklart som hon ville. Tur jag hade en matlåda i frysen... *s*
Hon åt faktiskt jättebra, och efter det nästan bar jag henne in till soffan och gav henne en panodil. Satt som på nålar och förberedde mig på världens köttfärssås-spya, men det kom ingen! Vi gosade ner oss under filten i soffan och läste en bok (om Nalle Puh...) och till slut somnade hon i min famn. <3
Jag hoppas innerligt att hon inte spyr mer idag, och att hon är pigg som en lärka när hon vaknar igen! Skulle så gärna vilja packa ner henne i vagnen och gå en liten promenad innan solen går ner. Ja, visst är jag hemsk... *s*

Jag har precis bäddat sängen och diskat upp mitt berg av smutsdisk, fixat kaffe och tänkte pimpla lite i sällskap av lite kladdkaka som Nathalie hade bakat när jag kom hem i söndags. Borde egentligen inte, men känner att jag behöver det idag... ;)

Jag har lite ångest inför examinationsredovisningen på fredag. Jag missade veckans enda föreläsning igår, och idag missar jag en heldags grupparbete med planering och rollsättning inför dramatiseringen av en folksaga som ska spelas upp på redovisningen... Känner mig som skit, och vet inte hur jag ska lyckas med det här. Jag förväntar mig självklart inte att jag ska bli tilldelad någon roll eftersom jag inte finns tillgänglig, men jag hoppas på att jag ska kunna ta mig in ett par timmar innan fredag så jag har lite koll på vad de ska göra. Jag kan ju alltid spela sten... *s* Just i såna här lägen är det jättejobbigt att plugga på högskola. Missar man lite kan hela delkursen bli ett enda virrvarr av saker att ta igen, men vad gör man... Det finns mycket viktigare saker än skolan, och när Kelly är sjuk stannar jag givetvis hemma oavsett hur många konsekvenser det får...
Ringde faktiskt och frågade Martin om han kunde ta ledigt från jobbet några timmar nu i eftermiddag så jag kunnat åka in lite snabbt och skaffa mig lite koll, men det gick visst inte. Bättre lycka nästa gång. :)

Ikväll börjar programmet jag allvarligt övervägde att söka till: Dating in the dark. Måste ses! :)
Jahapp, ladda upp lite pics från helgen (check!), ta en snabbtitt på facebook (check!), dricka några koppar kaffe (check!) och boka en tid för besiktning av Hyndan (check! Torsdag klockan 10.30 it is...). Undrar hur länge hon sover idag, prinsessan på ärten?
Ciao!

Annelie (värdinnan) och Jojo
Promenad till stan
Glada ligan *s*
Helgens Prince Charming, Matteus :)
Heliga Martina
Fredagsparty!
På Harrys (som visade sig vara Halmstads motsvarighet till... Gladan?)
Ja, vi lyste upp tillvaron ;D
Pullan i sin underbara klänning!
Testade lösögonfransar och älskade resultatet (även om det inte syns särskilt mycket här...)
Morgonmys i bäddsoffan. Haha!
Tack Annelie med familj för en härlig vistelse! Vi kommer gärna tillbaka. :)

Inga kommentarer: