onsdag 3 mars 2010

Stolthet och fördom

Godkväll!
Huvudet känns som om jag bankat det mot en betongvägg, och ögonlocken vill bara falla ihop. Trött? Nej då! *spänner upp ögonlocken med tandpetare*
På teven går ett program om sexmissbrukare, och jag kan knappt slita mig. Stackars människor! Tur det finns hjälp att få i såna lägen...

Jag har känt mig så väldigt tom idag. Jag vet inte om det beror på att jag varit så fruktansvärt rastlös, eller om det helt enkelt bara varit en dålig dag. Jag har funderat, jag har pratat högt för mig själv och jag har grävt i gamla grejer igen! Jag förstår inte varför jag bara inte lägger ner det här. Det är över, jag har insett att jag trots allt är väldigt tacksam, och jag känner att jag gått vidare. Det är väl bara en sak som stör mig, att det jag inte riktigt vågade lita på , visade sig vara sant. Det var jävligt äkta...
Shit happens, things go wrong. Shit happens, life goes on. :)
Jag är för den delen nästan helt säker på att jag inte skulle ta chansen om den dök upp. Har jag avslutat något är jag alldeles för stolt för att gå tillbaka och läsa redan lästa kapitel en gång till. Jag hoppas åtminstone att jag skulle stå på mig, le och tacka nej om det dök upp något sånt.

Nåja, dags att släppa den känslan för idag. I morgon är en ny dag, och det kommer bli en bättre sådan, det är jag övertygad om! Min pappa är så snäll och ställer upp på att köra in Hyndan till besiktningen medan jag och Kelly går hem till allra bästa Sanna och fikar frallor och kaffe. Hade jag varit barnledig, eller om Kelly skulle åkt till dagis som planerat hade jag åkt in själv, men det känns inte så roligt att dra med mig henne när hon fortfarande är lite trött och gnällig emellanåt...
Är prinsessan pigg nog går vi nog hem till päronen på eftermiddagen också. Saknar dem massor!

Jag sitter och skriver ner mina skoltider för de kommande veckorna, så jag kan lämna in papperet till min chef i morgon när vi går förbi och köper frallor. Jag hoppas så innerligt på att jag ska få hoppa in åtminstone ett par gånger i månaden så det blir några hundra extra i kassan. Jag måste göra upp en budget fram till sommaren, annars kommer det aldrig gå! Ekonomiska Cecilia efterlyses! Jag vet ju att jag hade henne här förr, men hon måste försvunnit när x:et flyttade ut. *s*

Jag borde gå och lägga mig strax. I morse vaknade Kelly vid halv åtta, men då plockade jag med mig henne in till min säng och där somnade vi båda om och gick inte upp förrän runt nio. I morgon blir det andra bullar, för jag måste se till att hinna med det jag ska innan Sanna står som nästa på dagordningen. :)
Kelly har varit helt underbar idag igen btw! Kramas, pussas och gosar, men är helt klart mycket piggare. Hon har inte ätit så bra på hela dagen men innan läggdags, kvart i åtta nånting, ville hon ha makaroner! Inte för att jag brukar ställa mig och laga mat vid den tiden, men med tanke på att hon inte dricker vällingen heller just nu, gjorde jag som hon sa. Hon åt jätteduktigt, och då spelade det liksom ingen roll att klockan nästan var kvart i nio när hon la sig i sängen. :)
Puss & godnatt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har inte gått vidare men du är på god väg :) När det som är sant och äkta plötsligt står där och knackar på så vore det väl dumt att säga nej bara för att man är stolt?! Men den dagen så kanske ditt hjärta säger nej tack och då är det ju en annan sak... Men hjärtat ljuger inte!
Du vet att du inte behöver vara ensam om du inte vill, du vet att du är eftertraktad men kom ihåg att lyssna på ditt hjärta... ;-)