tisdag 20 april 2010

Den där tomheten...

Godkväll!
Jag har precis kommit hem till värmen och mina katter efter en inte så långsam promenad hem i regnet. Det luktade nästan sommarregn där ett tag. Ni vet sånt där friskt och härligt regn som man nästan tycker det är härligt att få vandra omkring i? Ja, precis så var det, bortsett från att det var kallt, mörkt och blött. Då var det plötsligt inte lika mysigt längre... *s*

Jag och Martina har, efter en snabbkaffe och lite snabbsnack med Sanna och Jeanette, ätit köttbullepanna och tittat på Prinsessan och grodan. Vilken underbart charmig film! Det slutade med att vi satt och tjöt ikapp när underbara, tandlösa eldflugan Ray blev ihjältrampad. Det borde vara förbjudet att ha med såna hemska saker i en barnfilm!
Vi planerade dessutom in en tjejdag på fredag. Vi tänkte åka till Vattenpalatset med en stor fikakorg, bada, bubbla, sola och fredagsmysa vidare hemma hos någon med ostbricka och film. Visst låter det härligt?! :)

Jag har suttit och planerat lite inför min kommande uppvärmingsprocedur på idrotten imorgon. Jag har fått det ärofyllda uppdraget att köra slut på barnen innan de kör vidare med lektionen tillsammans med sin ordinarie lärare. Det ska bli väldans roligt faktiskt!
När jag slutat "jobba" ska jag gå direkt hem till x:et och Kelly, och äntligen få krama henne igen! Den här veckan känns det tomt och ensamt utan henne...

Åh nu satt jag precis och kikade på Youtube. Hittade den här makalösa killen. Spana in!


Smått deprimerad tänker jag gå och lägga mig nu. För er som inte tittat ut genom fönstret, och för er som lyckligtvis bor någon annanstans, så snöar det. SNÖAR! I slutet på april.... Och jag som nästan kunde känna doften av sommarregn. Tragiskt...
Sov sött!

With love/Cecilia

Inga kommentarer: