torsdag 22 april 2010

Effektiviteten är min bäste vän

Hej på er!
Som ni kan tyda av min rubrik så har jag varit enormt effektiv idag! När jag slutat för dagen blev jag upphämtad av mamsen som tog med mig hem på lite fika med kaffe, mackor och vaniljbullar. CentreraUnderbart!
Jag lyckades tvinga upp pappa på vinden för att hämta ner juniorsängen som de påstod fanns där uppe. Den var verkligen i fint skick trots att nästan hela var täckt av f*cking jävla Pokémonklistermärken. Men, jag var hurtig och skurade, skurade och skurade tills det knappt fanns ett enda spår kvar av de förbannade märkena. :)
Fick skjuts hem i sällskap av sängen och ett skitstort Pippi-pussel som prinsessan kommer älska! Har nog aldrig sett så stora pusselbitar någonsin, så det lät bli perfekt för min lilla pusselpingla. <3
När jag återvände hem kände jag energin flöda, så jag monterade ner spjälsängen, skruvade ihop den nya, tvättade täcken och började rensa bland alla leksaker. Jag trodde det skulle bli jättemycket att plocka ner i förrådet, men icke... Bara en enda futtig lite kasse med bebisleksaker fick jag med mig ner, och hennes rum är fortfarande snuskigt överfullt av leksaker. Det går då ingen nöd på henne i alla fall... *s*

Passade på att räkna på utgifterna den här månaden också, och konstaterade att jag återigen kommer klara mig bra. Jag får väl njuta av det eftersom det är sista månaden på ett tag som jag kommer kunna leva någorlunda lyxigt. It sucks att vara student ibland...

I morgon ska jag plantera tomater med alla barn, och därefter blir det Vattenpalatset med pullan och hennes syster bland annat. Fortsätter med ostbricka och film hemma hos mig under kvällen, och sen kommer min fredag vara komplett!
Just i detta ögonblick är jag trött och sliten, och borde nog gå och lägga mig... Ja, så får det bli!
Sov gott alla härliga människor, för i morgon är det äntligen helg! :D

With love/Cecilia

Inga kommentarer: