lördag 24 april 2010

En olycka händer så lätt

Hej på er alla!
Jag är mitt i ett lyckorus tror jag, har suttit och lapat sol på x:ets balkong i en timma utan att frysa ihjäl så nu är energidepåerna fyllda till sprickgränsen. :D
Någon sovmorgon blev det då inte idag. Var uppe redan vid halv åtta och snabbade mig klar så jag kunde promenera iväg till Martin och prinsessan.
Medan han var på jobbet ägnade jag och Kelly oss åt att bygga med tågbanan och promenera i det vackra vädret. Tog en sväng ner till lekplatsen i hamnen, och planerade att dra vidare till Hjulet för att spana lite. När vi skulle gå vidare så var vi lite oense om vilket håll vi skulle gå, så hon började promenera åt ena hållet och jag åt det andra. Den gamla vanliga maktstriden liksom...
Jag hade ju koll på henne hela tiden, och när hon kommit tillräckligt långt utan att vända så bestämde jag mig för att plocka upp henne i vagnen. Men när jag vände om och började gå mot henne fick hon tokfnatt och började springa som en dåre... - MOT VATTNET! Jag fick panik och har nog aldrig sprungit så fort, hon var ju inte långt ifrån mig, men tillräckligt långt för att ha hunnit ramla ner innan jag hunnit fram. Tack och lov så vek hon av och sprang längs med vägen istället, men gissa hur jävla rädd jag blev! Skakade i hela kroppen och kunde knappt prata när jag slet tag i henne. En olycka händer ju så lätt... Jävla skitunge! <3

Nu har jag pimplat ett par koppar kaffe, knaprat i mig en morot och måste börja göra mig redo för kvällen. Ska iväg på förfest till en kille utanför Kalmar. Han ska bjuda på trerätters har jag hört. ;) Jag och pullan tar oss in till Kalmar och möter upp Sanna för att därefter bli hämtade av honom som tar med oss hem. Jag tror och hoppas på att det kommer bli en bra kväll!

Hoppas ni alla får en härlig dag, ja, för idag är det ju verkligen vårväder. :D
With love/Cecilia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så jäkla skoj vi har :) Det blir den bästa kvällen på lääääänge :) *puss*

Fru M. sa...

Hej,
råkade snubbla in här, och visst är det väl Kelly som brukar va på dagiset Kotten ibland?
Hon är såå söt måste jag säga!

(jag har förresten tre monster som brukar va på kotten ibland med deras dagmamma..)