fredag 16 april 2010

Girls' night in

Hej på er!
Fredag natt och jag känner mig väldigt nöjd med dagen! Var ute på myrstacksinspektion på dagen, och slutade bara en kort stund efter att barnen gått hem. Härligt att hämta prinsessan tidigt från dagis för en gångs skull den här veckan!
Vi promenerade hem i lugn takt och fastnade vid en stor vattenpöl på mudden där Kelly envist stod kvar och kastade sten tills jag fick nästan dra bort henne därifrån. *s*
Fy så mycket skräp det ligger där förresten! Det ser ut som världens soptipp vart man än går, och jag tycker det är för jävligt! Vad är det för fel på folk kan jag tycka, när det finns soptunnor att slänga sitt förbannade skräp i!? Tror nästan jag ska ta med mig en sopsäck ut och gå och samla skräp själv. Sen ska jag ställa allt skit utanför kommunhuset eftersom jag tycker att det är DOM som borde ta tag i det här med att få Mönsterås att se någorlunda rent ut när nu så många av invånarna ägnar sig åt att skräpa ner... Moralkärring, javisst! *fnyser bittert på äkta kärringvis*

Jag har städat idag, så nu slipper jag tänka på det i helgen. Lovely! Dessutom har vi fredagsmyst massor med pizza, pepsi, stjärnchips, Martina och Nathalie. Det har verkligen varit trevligt att ha dom här, och Kelly var hög på uppmärksamheten tills hon däckade runt klockan nio. En kväll som denna måste man inte gå och lägga sig tidigt tyckte jag, och så hoppas jag såklart på att få sova lite längre än till klockan sex i morgon. ;)

Morgondagen ska, som ni kanske läst innan, ägnas åt ett härligt besök på Vattenpalatset med Vickan och Hannes. Kanske att brudarna Gustavsson och Wilma hänger på också?
Under kvällen hoppas jag på att få lite sällskap, men man kan aldrig vara säker. Ha alltid en plan B i beredskap! ;)

Vet ni vad jag kom på, jag har ju inte lagt ut bilderna från förra helgen än, och det är ju för f*n en hel vecka sen! Måste tas itu med i helgen...
Sov gott och dröm härliga drömmar!

With love/Cecilia

Inga kommentarer: