onsdag 14 april 2010

Hakuna matata

Hej på er!
Ja, behöver jag säga att jag haft ännu en kanondag?! Jag tror jag måste börja undvika att prata om min praktik om ni inte ska tröttna på att läsa. Dessutom får jag ju inte berätta särskilt mycket om vad som händer, och då är det ju liksom ingen vits med det. *s*
Det var en lång dag idag, om jag nu ska envisas med att berätta, så vi höll igång mellan åtta och halv fem med lektioner, arbetslagsmöten och annat smått o gott innan konferensen började. Jag har ju en bild av lärare som bara sitter i lärarrummet och fikar, och det var väl på ett ungefär så det såg ut då. Massa smarrigt fika och tårta för att fira några födelsedagsbarn.
Själva diskussionen var så jäkla intressant, och jag satt på helspänn och bara lyssnade och försökte suga åt mig så mycket som möjligt. Oh så ambitiös jag känner mig! ;)
Vi kom överens om att jag ska göra elevintervjuerna i morgon, så jag måste försöka ladda upp lite...

Jag kom ifrån skolan efter sju, och hoppade förbi affären och köpte välling innan jag promenerade hem. Jag är ju superduktig och promenerar till och från skolan varje dag! Ja, inte alltid för att jag känner för det, men utan cykel och bil finns inte så många alternativ... *s*
Kom hem vid halv åtta och löste av Martin som ställt upp och hämtat Kelly på dagis och gått hem med henne till mig innan jag kom. Jag hade fått paketet från H&M, och alla kläder var helt perfekta! Så snygg hon var i dom, min lilla pingla. <3
Nattade henne, tvättade, vek ett berg av färdigtvättad tvätt och diskade innan jag äntligen kunde slänga in lite mackor i ugnen och sätta mig framför Greys'. Effektivitet mina vänner, det är vad det handlar om. ;)

Igår när vi var hemma hos mina päron satt jag och Kellan o kikade på lite Disneyklipp, och jag visade henne klippet från Lejonkungen när de sjunger Hakuna Matata. Delen när Pumpa kör ett hjärtskärande solo gjorde henne så skräckslagen att hon inte kunde sluta prata om den "dumma, skrikande kossan". Hahaha! Ja, jag kräver inte att hon ska kunna se skillnad på ett vårtsvin och en ko just nu, det är väl sånt som kommer med åldern (hoppas jag...).
Jag skrattade så tårarna spruta jag, det är tur man är lättroad. *s*


Nu ska jag alldeles strax slänga mig i sängen. Jag borde verkligen förbereda mig lite till inför intervjuerna i morgon, men tror jag kommer klara mig bra ändå. Det finns verkligen ingen ork över till plugg nu ikväll...
Sov gott allihop!

With love/Cecilia



1 kommentar:

DeadUntilDark sa...

Jag fullkomligt ÄÄÄÄLSKAR alla roliga ord och fraser som kommer ur Devins mun nu. Man blir ju helt förundrad över vart de får allt ifrån. Men samtidigt blir jag så innerligt stolt över hur go och rolig han är lille skrutten. :)