onsdag 28 april 2010

It's all about the flowers!

Hej på er alla!
Idag har det varit en lång, men mycket bättre dag än igår. Har haft en egen lektion om familj- och släktband, gick faktiskt väldigt bra. Klippt och klistrat som en galning för att få frågepapperen inför i morgon att bli som jag ville ha dem. Då har jag nämligen en lektion om GRISAR! *fnissar* Dessutom kommer min lärare på besök, så det gäller att jag känner mig väl förberedd...

Idag var jag med på en konferens och fick lyssna på allt det jobbiga med att vara lärare. En av dem bröt ihop över sina stundtals hemska elever, och jag började tänka "vad fan håller jag på med!?" Jag utbildar mig frivilligt till något som många skulle rata med detsamma, någon som får många att bli totalt sönderstressade och utbrända, och något som tar all ens energi emellanåt. Nåja, jag fortsätter ändå tänka positivt, för det är ju inte mellan- eller högstadiet jag vill/ska jobba på. Jag totalvägrar och står hellre i charken ett par år om jag måste välja på det eller att bli lärare för dessa hemska monster...

När jag hämtat Kelly från dagis gick vi och handlade blommor på Netto. De hade ju skitmycket fina uteblommor för knappt några pengar alls, så det blev både en och två 10-pack, några liter blomjord och en vanlig krukväxt att ha på balkongbordet. Ja, jag har verkligen bestämt mig för att ha det fint och lummigt på balkongen i sommar. Några väggamplar som ska inhandlas bara... :)



När vi kom hem till lägenheten satt ett långt, inslaget paket fastsatt på dörrhandtaget. Titta vad som fanns i! ;)

En present från en härlig vän för att han tyckte jag behövde piggas upp lite. Så himla värdefullt!

Nu sedan Kelly somnat har jag passat på att dricka lite te. Köpte ett (för mig) nytt te från Lipton. Temptation summer fruits hette det, och var totalt underbart! Lyssnar igenom låtlistan på Spotify på jakt efter bra låtar att pränta fast i hjärnan. Det kan behövas med jämna mellanrum. :)

Eftersom jag återupptäckt tjusningen med biblioteket, så lånade jag hem första delen i triologin Twilight, och tänkte verkligen försöka ta mig tid att läsa. Det är så himla avslappnande, det värsta är ju bara att jag aldrig kan slita mig från bra böcker... Har ju en Harry Potter-bok liggandes som jag bara påbörjat för längesen. Jag lyckas liksom inte slutföra det jag börjar med. Likaså berättelsen om Waris Dirie, En blomma i Afrikas öken. Nästan utläst, men bara nästan!

Dags att sätta punkt nu om jag ska lyckas komma i säng någorlunda tidigt ikväll. Sov sött alla mina fina läsare!
With love/Cecilia

Inga kommentarer: