söndag 25 april 2010

Let's talk about partyn och prinsessor

Godkväll alla underbara människor där ute!
Jag är alldeles jättelycklig nu när prinsessan äntligen kommit tillbaka hem! Gissa om hon blev glad när hon fick se sin nya säng. Hon ooohh:ade lite grann och hoppade upp i den med detsamma. :D Det gigantiska Pippi-pusslet var också mycket omtyckt.
Det var absolut inga problem med att få henne somna ikväll, hon kröp ner under täcket och somnade nästan direkt. Och jag som varit lite skeptisk till det hela... *s*



Dagen har spenderats i mycket trevligt sällskap, till en början med en härlig kille från Kalmar och fortsättningsvis med Martina, Jessica, Henke, Bissen, Linus, pizza och massor av skratt. *love it*
Nu framåt kvällen har det vanliga dagen-efter-deppet dykt upp, och även att jag haft en toppendag på alla sätt och vis känns det lite ensamt och jobbigt. Nåja, efter lite sömn vet jag att det kommer kännas underbart igen. :D

Fru M. : Javisst är det den Kelly. :) Jag tycker Kotten är ett toppenställe för alla små monster, även om jag nu inte kan lista ut vilka dina är, av kommentaren att döma. ;)


Jag tänker redogöra för gårdagen lite i all hast, så får ni bilderna under morgondagen. Den här gången tänker jag hålla vad jag lovar dessutom. ;)
Jag och Martina tog bussen in till stan och blev hämtade av Sanna, Foffe och Tjabo innan vi blev utkörda mitt ute i ingenstans och påbörjade förfesten. Jag har då aldrig sett på maken till killar att laga mat! Jag höll på att avlida av njutning när vi käkade, och det blev alltså högsta betyg på den middagen. *fnissar*
Förrätten bestod av musselsoppa, supergod var den! Jag smakade till och med musslorna, och blev förvånad över hur gott det var jämfört med vad jag förväntat mig. Jag har aldrig fått tillfälle att smaka innan, så det var något nytt!
Vi fick oxfilé till varmrätt och det var också nåt alldeles underbart! En fattiglapp som jag har aldrig råd (och lägger inte de pengarna på sån mat i första taget om jag nu skulle ha råd... :P) att köpa sånt, så man njuter ju verkligen lite extra när man väl får chansen. :)
Vi hade skjuts hela kvällen, eftersom kvällens partyvärd valt bort alkoholen för att kunna köra på oss, och dessutom hade han fixat inträde till Harrys. En billig och bra kväll mao. ;)
Tack söta Foffe för en minnesvärd kväll!

Jag ska verkligen gå och lägga mig nu, så jag orkar med alla barn i morgon. Det krävs mer energi än man tror för att orka hålla humöret och uppmärksamheten på topp... *s*
Natti natti!

With love/Cecilia

2 kommentarer:

Pullan sa...

hahaha tack för den sköna bilden min sköna:P *love*

Fru M. sa...

Jag tänkte nästan att det var Kelly, och eftersom det är hon så kan jag säga att mina ungar heter Ronja, Razmuz och Amy. (de går hos dagmamman Maritha).
Men du kanske inte har sett dem, för Kelly brukar vara på Kotten redan när vi kommer.. Hon är så söt och brukar stå och titta på oss när jag ska klä av barnen. =)