torsdag 1 april 2010

Med solsken kommer glädjen!

Hej på er alla!
Idag har mitt humör varit som vädret; strålande! :) Något trött som vanligt, men annars har det verkligen inte varit några svårigheter med att portionera ut leenden lite här och var. Äldre gubbar är visst svårast att charma konstigt nog... *s*

Var inne i skolan på VFU-information. Nu är det bara att tuta och köra, och från och med idag kommer jag inte åka in till Kalmar för att gå i skolan på sex veckor. Känns... bra faktiskt. :)
Mitt i lektionen knackade det på dörren och in kom en sjuksyster med en vagn full med sprutor. Hon höll upp världens största spruta och påstod att eftersom vi skulle ut i skolorna strax så var det viktigt att vi vaccinerade oss. Vilken tur att vi genomskådade henne och insåg att det var ett aprilskämt. Mig hade hon då inte fått sticka några nålar i! Haha! :)

Jag var hemma alldeles för tidigt för mitt eget bästa, och skulle inte hämta Kelly förrän en och en halv timme senare. Ägnade mig åt att promenera runt till diverse ställen och hamnade till slut på Netto. Superbilligt godis nu inför påsk och jag köpte mig ett helt kilo! Herregud, jag som knappt äter godis... Men, ska det va så ska det va ordentligt, det är min filosofi. Nu kan jag ju jobba hårt på figuren över helgen i alla fall. *s*
Träffade på puckot (som jag skrev om i bloggen häromdan) utanför dagis och passade på att slänga lite skit. Jag skulle nog kunna sabba hans tillvaro också om det skulle behövas. Behandlar man mig illa får man en jävla massa skit att ta itu med. Det bästa med mig att jag bara använder mig av ren fakta baserad på sanning. Det är sånt som håller i längden, så passa er för vad ni gör eller säger när jag är i närheten om ni har tänkt behandla mig illa. ;) *skrattar ondskefullt*

Vi var ute och lekte i nästan två timmar idag. Så underbart härligt!
Körde på ett säkert kort vid middagsbordet sen och lagade makaroner och falukorv. Kelly åt som en häst... :)
Jag har också beställt kläderna jag skulle beställt igår. En ROSA jacka till prinsessan och en skitfin klänning till moi kommer på posten inom en snar framtid. *me like*

I morgon vankas den längsta dagen på året, men jag tror den kommer gå undan! Jag hoppas innerligt på sovmorgon, åtminstone till klockan åtta. :) Vi ska ut och handla lite (om det finns något kvar i affärerna som folk har hets-handlat idag...) så jag kan baka något smarrigt till påskafton. Jag har planer på en härlig fredagsmiddag med eventuellt besök, så jag tror bestämt det kommer bli en BRA dag! :D
Välkommen tillbaka Positiva Cecilia, jag saknade dig igår... *tss*
Jag ska faktiskt ta och lägga mig nu. Sov gott all härliga människor där ute! Lyssna på lite fin musik och ta hand om varandra.

With love/Cecilia


Inga kommentarer: